• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Lider med dig Anjiali. Vi har det inte heller super. Ibland sover han 4-7 tim i sträck från att ha somnat vid midnatt men det är oftast bara några dagar i sträck sen är det varannan till var tredje timme som gäller igen. Han äter minst en gång per natt, ibland tre. Konstig BVC-tant som tyckte det var konstigt att en 3-månaders äter på natten. Mina två andra pojkar sov inte heller bra på nätterna vid den åldern och de åt också flera gånger på nätterna. Därför vet jag att det vänder och blir lite lugnare.

• AAEV

Anjiali: du är inte ensam! Olympia har varit sån sen hon föddes. Hon äter
    3-5 gånger per natt och kan också böka där emellan. Hon tar inte heller nappen och är omöjlig att söva! Men nu senaste veckan har det gått bättre och hon har sovit tre-timmars
    Pass på dan, så himla skönt. Hoppas det
    Vänder för er

• anjiali

Ja fy det är jobbigt nu . Känns lite lättare nu när barnen är lämnade och dagen gryr.
    Dagens klädsel till skolan. Mysbyxor ut och in och bakåfram. Foppa tofflor i spöregn och håret på ända. Har kort hår så det står rakt upp. Nej jag gick inte ut ur bilen .... Stora tösen fick lämna lillasyster.

Tack för alla tröstande ord. Hoppas jag får sova inatt. Ska diskutera med mannen om han kan ta henne och ge ersättning.

• millifjor

Jag tycker det är värt att ge lite ersättning för att man ska orka med. Fick precis ett mess av wn kompis som har en 1 månaders bebis hemma, hon har ammat honom mest hela tiden, han verkade aldrig bli mätt och nu har hon börjat ge en skvätt ersättning innan han skulle sova för natten och inatt sov han i 6,5 timmar innan hon väckte honom! Snacka om att han äntligen blev mätt lillpojken

• AKT83

Nej du är verkligen inte ensam! Tilde äter också varje-var tredje timme, det är mycket sällan som det går längre än tre timmar, speciellt inte framåt morgonen då är det gärna ofta. Fyraåringen kommer varje natt och jag får knappt plats i min egna säng. Mannen sover och sover. Han skulle avlösa mig på morgonen i helgen men fick ett "hur gör jag nu" när jag väckte honom halv sex för att Tilde inte själv kunde somna om, då blir jag less och gör det själv.

Jag känner mig ledsen för att jag är så trött att jag inte orkar med sex, behöver närhet men orkar inte...

Jag känner mig som en dålig mamma som bara bråkar med sonen när fet bara är att han också vill ha lite tid av mamma.

I morgon ska jag på middag med jobbet. Ska bli så skönt att komma bort! Även om det inte är för att sova men för att få komma ut lite utan barn.

• FruSandra

Anjiali
    Här är en till som är valen mer på nätterna..
    Vilgot vill äta varannan timme..

Har du prövat med ett annat märke på napp?
    Vilgot tar bara MAM silikon för +6 mån. Dom andra tycker han är för små...

• Sladdis

Anjiali: håller med FruSandra. Prova andra nappar för det är väldigt individuellt vilka de tycker om. Till skillnad från Vilgot så klarar Matteo absolut inte silikonnapparna och han tog inte napp öht förrän jag köpte 6-månaders storleken. Har hört andra förutom Vilgot och Matteo som behövt den större nappen.

• Trolla75

Anjiali - en stor varm kram till dig!

Förstår precis, att vara så där trött blir ingen lycklig av!
    Du har ingen go granne eller någon släkting i närheten som kan ta M, så du kan få ett par timmars sömn på dagen?

Sover hon inte middag öht? Om så hade jag passat på att sova samtidigt! En timme här i där kan göra underverk!

• Trolla75

Jag har också testat de flesta nappar, men han gillar dom inte! Ända gången han har napp är när han sitter i bärselen o sover... Annars vägrar han napp...