• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Prova att doppa nappen i bröstmjölk eller ersättning, har hört att det kan funka. Har dock inte provat själv då vår tar nappen nu

Nu har jag fått hem min Beco Gemini bärsele och jag kan verkligen rekommendera den till alla som har en unge som ska bäras jämt! Jag får inte ont av den och då bär jag ca 6-7 timmar per dag har jag räknat ut

• anjiali

Självklart sover hon nu. Äntligen och alldeles lagom för att ta upp henne och hämta barnen. Hade gärna gått och lagt mig istället . Tror skolan tyvärr inte köper det :-/....

Ska dränka alla nappar i ersättning och mjöl och testa . Lite min värsta mardröm att bli mänsklig napp. Min syster hade så med första barnen och minns med fasa ....

• Libe

Det funkade för oss, bröstmjölk på nappen. Gäller ju att liten inte är hungrig bara för då blir det ett jäkla liv när det inte kommer mer av det goda. Men annars funkade det kanon, nu tar hon nappen.

• anjiali

Min mamma brukar kunna hjälpa till men idag jobbar hon extra. Hoppas hon kan hjälpa till i helgen då mannen jobbar.

• Oonah

Är det någon mer som har en liten som vill bäras och skumpas hela tiden men som avskyr att ha något som trycker på framsidan av kroppen? Vår lille vill bäras jämt men hatar att bli buren mot min kropp så varken bärsjal eller bärsele gillas. Av samma anledning, antar jag, skriker han hela tiden när han läggs på mage. :/

• Trolla75

Oonah- har ni kollat upp så lillen inte har ont i magen? Det kan ju vara nått som trycker?

Eller så är det så enkelt att han har bäst utsikt vänd utåt ... ;)

• EllaBella02

Här äter vi minst 4 gånger per natt, så du är inte ensam. Jag försöker att stå ut och fortsätta med helamningen då vi börjar lite smått med vanlig mat nu och smyger in det lite försiktigt. Tror att det blir nya sovrutiner sen när de äter mer vanlig mat : )

• down under

Kian sover inte heller och han får ersättning! Och har napp!
    Han äter bara små snuttar hela tiden så står sig inte så länge så det känns som man matar honom hela dagarna. Jag skulle vilja att han åt en hel flaska så han vart nöjd och man visste att han skulle stå sig i några timmar men icke.. och så spyr han hela tiden också så det är ju ett under att han går upp i vikt öht.
    Jag håller på att bli galen jag med av sömnbrist! Han kan somna på mig men när jag lägger ned honom så vaknar han med en gång.. Nätterna brukar han sova rätt bra men inte längre än ca 3 timmar i sträck sen vill han äta och oftast så somnar han om rätt fort. Han äter 1-3 ggr per natt och somnar inte förens runt midnatt  och dom andra barnen brukar vakna runt 7 tiden så det blir inte mycket sömn. Dessutom så äter min 17 månaders fortfarande 1 gång varje natt plus att 4 åringen kommer in till oss nästan varje natt.. inte konstigt att man är helt väck! Vill bara sova så jag kan bli en bättre mamma för just nu orkar jag ingenting och är bara grinig hela tiden och skäller på dom stora barnen, speciellt den äldsta! Får så dåligt samvete! Måste försöka få farmor att vara barnvakt till Kian över en natt snart så man kan få några fler timmar sammanhängande sömn för en gång skull.
    Han skriker mest hela dagarna och kvällarna nu för tiden så man blir galen av det också, måste bero på att han är så övertrött och har problem med att komma till ro..