• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

Sladdis! Usch vad jobbigt med RS virus! Hoppas han mår bättre snart. Tycker det är tillräckligt med vanliga förkylningar. Vi har hostat här hemma i snart 2 veckor. Låg själv på ett berg av kuddar för att kunna andas öht.

Så var vi på öppnis och lillkillen blev totalt överstimulerad. Hade jättesvårt att somna när vi kom hem fast jag bar hem honom i sjalen som han annars älskar.
    Jag tror han trivs bättre mån-tors när vi har våra rutiner.
    Känner mig fredagsmosig nu.

• skuttare

Usch sladdis. Det var så:|. Hoppas ni klarar er hemma iallafall. Ja vi får nog ta soffläge båda två även om vårat inte är så allvarligt, men hon vägrar att sova nån annan stans än på mig. Inte van detta

• Trolla75

Sladdis- uj, RS, inget roligt när de blir sjuka! Och det var ni som hälsat på hos någon med förkylt barn va?
    Lite smått respektlös att utsätta våra små och små är dom ju faktiskt fortfarande!

Hoppas han kryar på sig snart!!!

Jag håller själv på o få ett bryt! Lilleman håller ju som sagt på o få sina tänder och det kliar i hela munnen på honom, nu till min vånda har han börjat bitas och samtidigt drar han med två starka små händer bröstet från sig och det gör djävulusisktont!!! Jag skriker rakt ut och då har han mage och skratta åt mig!

Blir tokig!!! För det gör verkligen ont!

Anjiali- kan inte heller sova om han ligger jämte och äter... Jag sover bara på mage och kan verkligen inte sova med honom jämte mig!

• Sladdis

Trolla: Ja, det var hans 1,5-åriga kusin som var förkyld. Jag är jättearg fortfarande. Mamman har sett på FB att M har RS så jag hoppas hon förstår att det är hennes fel. Vi har haft det så jobbigt på nätterna att vi inte orkat göra något eller träffa någon på flera veckor och därför vet jag att det var där han blev smittad.
    M gör likadant när han ammar fast han har två tänder. Biter tag och sen puttar bort bröstet. Aaaaj!!!

• EllaBella02

Min tös har också börjat att typ gnugga min bröstvårtor genom att bita ihop och dra samtidigt! Gör sjukt ont.

• Tekla78

Håller med föregående angående leksaker. En halvliters petflaska med lite vatten i brukar vara superpoppis! Vi har också en orange boll i plast med "tuttar" eller knoppar på. Den är skön att bita på och lätt att greppa. Någon bitleksak som går att lägga i kylen för att lindra kliande tandkött är också bra att satsa på.

Momster, fy vad läskigt! Och stackars liten som fått vattkoppor redan! Håller tummarna för att det blir lindrigt och snabbt övergående.

Anjiali, uscha. Hoppas ni får sova inatt...

Sladdis, stackars! Tänkte inte på att RS-viruset har börjat gå igen, men det är klart... det är ju november redan.