• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Tundra, vi testade öppna förskolan i onsdags för första gången. Man måste komma relativt tidigt för att det inte ska vara fullsatt (de sätter upp en skylt på dörren), så vi var där ca 1 timme innan sångsamlingen. Han hade jättekul fast han var för trött egentligen, sen tokskrattade han på sångstunden i ca en kvart. Därefter blev det för mycket och vi var tvungna att gå därifrån. Det räcker ju iofs med ca 1 1/2 timme :)

Ikväll är jag solo med småkillarna och det är rätt skönt. Båda somnade i tid (och jag också som vanligt när jag nattar) så jag har duschat i lugn och ro och har det så tyst och skönt i soffan. Kvällen flöt på bra och jag och storkillen hade glassmys med strössel, chokladsås och småmaränger på glassen.

Skrutten blir 4 månader om exakt 1timme och 25min :) så i helgen ska vi också prova på gröt. Det blir den mjölkfria varianten, Sinlac.

• anjiali

Sladdis och Momster : hoppas natten varit ok !!! Å att era små skruttar mår lite bättre idag.

Natten har varit ok här. Hon somnade vid 21 djupt men snuttsov redan vid 19 vid mitt bröst. Döm om jag blev förvånad när jag vaknade och kollade klockan och hon var tre !!! Strax därefter vaknade hon och åt för att somna om till 5.30. Nu tycker hon att det är morgon men då har hon ju sovit i elva timmar . Tror inte att vi är ute ur skogen ännu . Men det gav ju lite hopp åtminstone.

• Sladdis

Härligt Anjiali!
    Här har vi haft det som de två senaste nätterna. Jag och mannen har turats om att sitta på soffan med Matteo. Han har legat och krängt på våra magar. Minsta lilla att man försöker lägga honom ifrån sig vrålar han. Spelar ingen roll hur tungt han sover. Vi har bara accepterat att det är så här så länge han är sjuk och bara skickar honom mellan oss dygnet runt. Mannen ska vara hemma tills han är friskare så jag också kan få sova lite.

• momster

Anjiali : i natt sov Denver riktigt bra. Han hade ett mat pass och nån stoppa in nappen tillfälle men Vi vaknade 7:45 och var lika förvånade både jag och Mannen. Trinity somnade ju kl 16 på em i går så vi var ju beredda på att hon skulle vakna oxå men hon gnällde bara lite och somnade om.
    Så vi vet inte riktigt vad som hände där.

Sladdis. Usch det är så jobbigt när man absolut inte kan lägga ner dom små liven.
    Hoppas han blir bättre snart.
    Tror det var 3 dagar till 1 vecka det brukar hålla i sig.
    Men efter den veckan är man nästan död.
    Hoppas verkligen ni slipper eländet snart.

I dag blir en slö dag för oss.
    Stora killen sov hos farmor och hade mysigt och i dag skulle de fixa fika och godis som han skulle ha med till skolan.

Kram till alla som behöver !

• Sladdis

Momster: Får fokusera på att det nog är över på en vecka. Det är lätt att tänka att det är för evigt när man är mitt i det även om man logiskt sett vet att man inte är sjuk så länge.
    Vad härligt att ni fick sova så länge!

• Tekla78

Sladdis, antar att han blivit ordentligt undersökt i öronen då RS konstaterades. Annars kan öroninflammation göra att de små inte vill ligga platt för trycket ökar i öronen och det gör ont. Droppar du förresten bröstmjölk i näsan på honom? Funkar super på Emil varje gång!

Skönt med sömn Momster. Själv är jag supertrött, men det är bara självförvållat. För sen läggning igår och för många projekt idag. Bl.a. lussebak och promenad-date.

• Sladdis

Tekla: Ja öronen blev kollade och de var ok. Nej har inte provat bröstmjölk utan bara nezeril näsdroppar. Vet inte om de är så bra. Det är ju inte täppa han har problem med utan att han har så mycket snor i näsan att han knappt kan andas. Vi har höjt huvudändan på sängen men det hjälper inte. Han vrålar så fort man lägger ner honom även om han sov hårt. Mannen kom i säng redan kl 19 ikväll så kan han ta över vid midnatt. Hoppas han blir frisk snart.

• skuttare

Åh vad jobbigt sladdis. Skönt att ni går in för det både du å mannen. Det är ju säkert bara att han mår så dåligt att han vill ha er nära. Hoppas han blir frisk snart.

• millifjor

Har en toksnorig bebis här med nu :-/ har gett henne lite nezeril nu och ska se om det hjälper! Tycker synd om henne, det låter ju sjukt jobbigt att vara så snörvlig
    Hon hade ingen feber iaf och det är ju bra!