• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Hoppas alla som har sjuka bebisar har haft en någorlunda bra natt. Här är det fortfarande snorigt, men mycket piggare. Hon sover som vanligt förutom att hon har svårt att somna om tid 4 målet på natten pga snoret. Fick ge nezeril och trodde hon skulle somna om och hon var så nära men tillslut hade hon ettrat upp sig. Fick hämta tops och koksaltdroppar och la ner henne igen men hon var för pigg. Jag fick ta upp henne och gunga henne till sömns i famnen. Då somnade hon och då var kl 5.30. Då hade stora tjejen kommit in och lagt sig men hon kunded ju inte somna när jag stod upp. Det slutade med att hon inte orkade somna om alls så nu sitter vi vid tv. Jag har alltså varit vaken sen 4. Åh vad ljuvligt!! Ursäkta gnället.

• momster

Skuttare : lät inge vidare du får vila på dan i dag om du har möjlighet.

Här har vi vaknat stupikvarten i natt. Gårdags natten som var så bra.
    Nu har han fått otäck hosta oxå. Hoppas bara han blir frisk till operationen.

Hoppas ni alla andra fått sova bra.
    Verkar tyvärr vara många bebisar som är sjuka nu :(

• SaJo81

Fars dag idag :) hur firas det? (Om det firas) vi har fullt upp e dag som denna! Vi ska göra frukost på sängen till barnens pappa nu, sen ska vi storhandla då tiden inte fanns i veckan ("storhandla" vår Linas matkasse kommer imon) sen åker vi till min mans pappa och sen hem till mina föräldrar! Full rulle :) god morgon alla!

• anjiali

God morgon.
    Farsdag firas med god frukost, nybakade frallor och present från barnen. Nu får barnens far sova lite till .
    Sen blir det färsk lax till middag. Träning på em och förbereda för ny skolvecka. Inte så mycket mer planer än så.

Hoppas alla små bebisar snart är friska !!!

• EllaBella02

Vi har firat med mysfrukost och presenter. I eftermiddag åker jag hem till min pappa och efter det blir det dop : ) Skickar kryakramar till er som har förkylda bebisar!

• Sladdis

Vi skulle ha åkt till mannens föräldrar på morgonen och ätit stor frukost med hans fyra bröder och deras familjer. Jäkla RS-virus. Det blev en mysig frukost hemma istället. Det var inte det enda vi missade p.g.a att Matteo blev sjuk. Jag hade ordnat en överraskningsmiddag för mannen igår där jag bjudit in mannens barn. Dottern skulle jobba idag därför skulle vi träffats igår. Det skulle vara den ultimata fars dag-presenten eftersom dottern bara varit hos oss ett par gånger under de åtta åren vi varit tillsammans och aldrig ätit middag hos oss. Igår, tidigare på dagen skulle mina föräldrar kommit och myst med Matteo

• FruSandra

Vi fick imrovisera lite.. Canvastavlan har inte kommit, så ja eller ja menar Vilgot, fick köpa en chokladask o så skrev vi en lapp att den riktiga presenten kommer i veckan..
    Jätte tråkigt att den inte kom i tid.. De är ju trots allt första farsdag..
    Nu ska vi göra oss klara för att åka till mina svärföräldrar o käka tårta..
    Sen hem o mysa. Vilgot ska få pröva gröt idag för första gången :)

• Sladdis

Oj nu sparkade M till mobilen så det skickades.
    Mina föräldrar har 1000 järn i elden så de kommer inte så ofta därför såg jag fram emot det. Hela helgen blev alltså förstörd för att svägerskan inte kunde berätta att sonen var förkyld. *bitter*

• momster

Här blir vi oxå hemma.
    Vi skulle varit till min mormor och morfar och ätit tårta men då Denver har vattkoppor håller vi oss hemma.
    (Jag har så gått som bott hos min mormor och morfar när jag var liten)
    Jag såg verkligen fram emot det men vi får åka dit och fira morfar när barnen är friska.

• Trolla75

Så tråkigt med alla barn som är sjuka!
    Krya på er bebisar!!!

Peppar peppar ta i... Så har lilleman inte vart sjuk än.

Vi har firar våran far, han fick en ny toasits haha... Åh va glad han blev ;)

I em åker vi ner till barnens farmor o farfar och firar... Men innan blir det en tur till svägerskan så mellantjejen får leka med sin kusin! :) oj vad hon har längtat!

Ha en underbar dag allesamman!