• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Imon börjar babysimmet *excited* kom dock på att jag måste "strutta" runt i bikini, känns la sådär :S jag har trots tvillingar innan aldrig varit såhär stor :( utan att vara gravid då...har 12 kg kvar till vad jag låg på innan graviditeten, hade känts hyffsat om jag kom under 70 men dit är det också 7-8 kg :(

• Emmizen80

Även vi har svårt att bli gravida. Lilleman fick vi vänta på i 3 år. Iom att vi har ett gemensamt barn sedan tidigare bekostar landstinget inte ivf. Vi skulle på börjat privat ivf i februari/mars förra året, ett tre pack för 55000kr. Skulle testa hormonstimulering först, på andra omgången gick det och jag blev gravid i oktober. Stor lycka men extrem oro med ett jobbigt missfall i bagaget. Hade vi blivit gravida första omgången utan skydd efter dottern skulle vi haft 1,5 år mellan barnen i stället för 6år

• FruSandra

Millifjor
    Uppsala har Linnea kliniken, där kan du läsa om de, men då är de till att bekosta de själv...
    Sen finns de i Falun också, men där vet ja inte så mycket om..

• skuttare

Jag begriper inte att det är så svårt att gå ner i vikt när man ammar. Jag hade lika efter första. Hur går det för er som gick med i vv? Hänger ni i eller har det runnit ut i sanden. Själv har jag 12 kg ungefär. Efter förra barnet ,,tog jag en fasta när jag hade ammat färdigt. Gick väl ner ca 6 kg på en vecka och sen är man ju lite mer motiverad. Jag har inte kunnat springa denna gången för jag har så ont i foten. Ska till läkaren med den idag. Känns som om jag har en lös benbit när man känner på foten. Men bara den är fixad så får det bli hårdkörning!! Försöker att inte frossa i mig dock. Men det går sådär

• skuttare

Trolla: får man fråga hur det gick med din dotters ben?

• tundra

Här har vikten oxå snöat fast.
    Gick verkligen inte ner förra gången jag ammade. Sen när jag slutade gick jag ner 9 kg på 2 mån. Det är ju lite hoppfullt.

• Sladdis

Skuttare: Jag gick med i VV och det gick jättebra, 7 kg gick jag ner. Men när Matteo började vakna en gång i timmen hela nätterna och jag fick hälsporre så försvann all motivation. Jag skrev dock in mig igen igår. Efter att ha fått sova mer i jul då mannen varit hemma kom motivationen tillbaka. Ska försöka bita ihop även om M inte sover och hoppas på att det blir bättre snart.
    Duktigt av dig att klara fastan. Jag provade en gång men avbröt efter tre dagar då jag höll på att bli knäpp av hunger.

• grahnkotten

Här rinner kilona av mig! Helt galet och skönt! Ligger 4 kg under min normala vikt! Idag stod vågen på 69,8 kg och det kan jag inte komma ihåg att det någongång har stått tidigare! Äntligen! Har alltid ansetts som stor och folk tycker att jag är "kraftigt bygd", det ordet gör mig galen! Trots att jag inte gjort ett endaste försök att gå ner i vikt efter graviditeten står det minus varje vecka! Så gissar att jag för akta mig nät jag slutar att amma! Menade inte att trampa någon på tårna! Men är så glad idag!

Något som jag är mindre glad för är att jag börjar få sår kring bröstvårtorna, trodde inte man kunde få det nu!

• anjiali

Jag har tappat ca fem kg med viktväktarna. Men precis som sladdis sket det sig när vi inte fick sova. Men nu efter nyår har jag börjat igen. Hoppas på resultat. Men efter att gått igenom detta med två andra barn så vet jag att jag har jätte svårt att gå ner i vikt när jag ammar. Skulle skulle sluta vid nyår hade jag bestämt så därför startade jag igen. Så rent mentalt har jag slutat amma men på riktigt ammar jag nästan fullt dygnet runt :0. Men har tappat ett och ett halvt kilo sen nyår.
    Sover !!! Nej det gör vi fortfarande inte. Ringde BVC idag på morgonen i ren desperation. Ska dit i em och prata med min ssk. Inte för att hon kan trolla .

• skuttare

Anjiali: vore kul att höra vad de säger. Kanske några tips som man har nytta av. . Låter tufft.