• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Vi höll på intensivt i 2.5 år, sen blev Rakel till med insemination! Någon som vet om man får hjälp med ett syskon? Bor i Sthlm:S län...vi slapp ju göra IVF så tycker att man borde få nyttja de tre försöken man får av landstinget, fast antar att det inte är så :-/

Nu ska jag gå o jobba, känns vemodigt, fast vet ju att maken längtat efter det här han med

• chess07

Men va många som haft problem att få barn... Är så glad att ni har era små !

Det är så man skäms när de går på första försöket..

Vi hade dop i lördags och det gick jättebra! Lilleman var så duktig och maten vi lagat var toppen !

Nu är vi äntligen hemma igen efter att ha varit med familjen nästan 1 månad!

Vi skrev om barnmat förra veckan och jag lovade nån (?) att kolla va en "bok" hette som vi fick från BVC. Den heter "barnmat-råd och recept" skriven av Carina trädgårdh tornhill

Jättemycket bra recept och tips i den!

• FruSandra

Millifjor
    Tyvärr så får man inte hjälp (Ivf) om man har barn.. Helt värdelöst... De enda (?) man kan få är pergotime... Typ..

Lycka till på jobbet :)
    Själv skulle ja vilja ha ett kväll/helg extrajobb vid behov...

• chess07
    FruSandra skrev 2013-01-08 11:47:10 följande:
    Millifjor

Tyvärr så får man inte hjälp (Ivf) om man har barn.. Helt värdelöst... De enda (?) man kan få är pergotime... Typ..

Lycka till på jobbet :)

Själv skulle ja vilja ha ett kväll/helg extrajobb vid behov...

De låter konstigt. Jag känner en som fått ivf med andra barnet, dem fick de även med första.
  • Tekla78

Vi hade det inte svårt, men inte lätt. Första tog ett år. Andra blev till efter två missfall, varav det första var ganska dramatiskt i v 13. Men som sagt, relativt sett var ju inte det så "svårt".

4-åringen hade superont i magen i morse. Vi skulle ha gått på 4-årskoll idag på BVC, men det var bara att ställa in det, dagis och min mammadejt. Ontet gick över efter någon timme och nu har jag någon form av hypokondri istället, blä :-S

• chess07
    FruSandra skrev 2013-01-08 18:30:14 följande:
    Chesa

Men då va de väl att de hade ägg kvar i frysen?

Det vet jag iof inte. Vet att hon gjorde ivf i våras och fick mf i v 12 och gjorde igen i höst och det har gått vägen än så länge.

Dem är från Värmland men har åkt ända till Uppsala för att göra ivf.
  • millifjor

Har hört också att i Uppsala kan man få fler än ett barn, men vart kollar man sånt egentligen?

Idag har jag då fått känna på det "riktiga" livet. Har jobbat 7-16 och sen hem lagat mat, lekt o myst och sen vid tio över 6 åkt och tränat. O sen när jag kom hem sov bebis...hann ju leka lite med henne iaf!
    Imorgon blir det jobb igen, nu dags att duscha efter gymmet!