• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Inatt har jag sovit 9 timmar och känner mig som en ny människa igen. Matteo har haft tre jobbiga nätter så mannen tog denna natten. Otroligt nog vaknade M bara 00 och 04 och då räckte det att buffa honom i rumpan. Han somnade 19:30 och sover fortfarande. Tänk om ett halvt års helvete är över. Fast en gång är ingen gång. Han har en del att bevisa. Haha.

• skuttare

Vad härligt!! Grattis ni som förhoppningsvis börjar få sova bättre

• AKT83

Usch vi har verkligen hemska nätter fortfarande. Hon vaknar 1000 gånger och gallskriker så att stora vaknar. Inatt har jag dessutom haft feber och mått riktigt dåligt. När ska förkylningarna ta slut och när ska man få sova på nätterna?! Känner mig som en zombie!

• SessanM

Vi har också kassa nätter. Har blivit något bättre senaste dagarna. Igår som hon tre timmar utan uppvak på kvällen men efter att jag gick och la mig vaknade hon 1000 ggr... Så himla typiskt!!

• tundra

Funderar på om det är dags att sluta nattamma. Det känns som att det är mer för min skull än för pluttens. Han har ett uppvak runt 4 och då snuttar han lite och somnar om. Jag har inte försökt söva om honom i sin säng då utan lyft över honom per automatik.

Men om jag slutar är han ju stor. Snyft. Och slutar jag blir det inga dubbla besked utan då är det slut slut. Gjorde samma med stora killen och det tog 2 nätter sen var amningen borta. Hmm.

Så svårt att acceptera att han inte är en pluttbebis längre.

• anjiali

Jag är i samma tankar tundra. Fast jag måste nog sluta amma helt. Känner att jag blir jätte ledsen å gråter en skvätt när jag tänker på det. Men hon vaknar hela tiden å inatt har mannen försökt ta henne men hon blev tokig. Vilket resulterade i att hela familjen varit vaken flera gånger. Trötta barn idag.
    Hon har ju mig som napp å det känns så sorgligt att ta bort mig .
    Vad ska vi göra ???

• tundra

Stora sonen ammade sig igenom nätterna. Försökte trappa ner men det gjorde honom bara förvirrad upplevde jag. Så jag drog i handbromsen och det var mkt mer odramatiskt än jag hade trott.

• millifjor

Jag har ju inte ammat sen hon var tio veckor typ. Och vi gosar och myser ändå! Hon har inte blivit "stor" bara för det och hon får närhet och tröst utan mina rattar

• chess07

Måste ni sluta amma på dagen då om ni slutar på natten...?

Vår kille sov till halv 6 innan han åt inatt!

Det känns som nattamningen är slut nu och visst de känns konstigt men han ammar ju ca 5-6 ggr på dagen än

Idag har vi haft 6 månaders besiktning med läkarbesök och 6 mån vaccination. Han var så duktig!! Grät lite och sen skratta han åt sköterskan och klappa händerna ;)

Han väger 9970 g och är 71 cm lång! En rejäl och stadig grabb enligt läkaren :)

• tundra

Nej. Jag dagammade stora sonen fram till 9 mån när han fick sylvassa tänder både uppe och nere.

Ska dagamma David också - men jag misstänker att nattamningen bara är på rutin. Han somnar efter 2 min och så får jag bära tillbaka honom. Han verkar inte överdrivet hungrig.