• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

SessanM: sover du o bebis nära varandra? Tyra gjorde likadant men jag har lagt mig på mannens sida. O det har funkat för oss :)

• SessanM

Juliaannaeva: både ja och nej, hon sover i sin säng en bit från våran. Dock på min sida. Sambon sover i soffan... Jag tror faktiskt hon skulle sova bättre i eget rum men det är lite svårt då vi bor i en tvåa.

• anjiali

Klart jag inte behöver dagmamma. Hoppas vi kan mysa ett tag till tillsammans. Hon har ju inte napp eller snutte å är rätt så känslig.

Stora barnen är hos min mamma så de får sova. Mannen har nattpasset och jag ligger på soffan. Ingen mat/tutte innan tidigast fyra/fem.

• tundra

Lycka till Anjiali! håller tummarna.

Min man erbjöd sig också att ta de första nätterna utan tutte. Enklast om jag inte finns tillgänglig. Så det blir till helgen.

• anjiali

Hon ammade inte igår mellan 15-04 inatt. Gröt till kvällsmat och nan vid halv åtta. Sen har min man tagit henne inatt då hon vaknat och nattat om. Hon var lite ledsen men inte som igår. Så länge hon inte ser mig. Smög in vid fyra då min man skulle upp till jobbet. Hon vaknade med en gång ð??®. Å blev tokledsen. Så då fick hon väldigt tidig frukost. Hade gärna sett att det blev vid fem å inte tidigare. Ammat andra sidan för ett tag sedan och hon sover fortfarande.
    Nu kör vi såhär ett tag. Sen blir steg två tassmetoden. Men vi tar en bit i taget. Förhoppningen är att hon börjar äta bättre på dagen och det leder till bättre nattsömn.

• Sladdis

I knew it!!! Matteo vaknade ju bara kl 00 och kl 04 igår natt när mannen tog natten men inatt var vi på banan igen. Kl 04 hade jag gått upp tjugo gånger (!!!) och det blev inte bättre efter det. Jag bara orkade inte räkna mer. Är helt slut nu.
    I eftermiddag ska vi på sexmånaderskollen även om skrutten är 6 mån och 3 veckor. Ska bli kul och se vad den lilla knubbisen väger.

• enilorac81

Hello! Ja det är så intressant att läsa om alla andras nätter. Vissa av mina vänner som har barn säger att deras ungar sover hela natten, ja förutom att de behöver gå upp och sätta i nappen och så då...då sover dem väl inte hela natten?

Lilla E har börjat bli förkyld och jag bävade inför att natten skulle bli jobbig. Han somnade som vanligt kl 19:45, sen vaknade han upp kl 22, ledsen, tog upp honom i famnen och lugnade ned honom, somnade direkt. Vaknade 00:30 och "snackade", jag gick upp och sa god natt- han somnade om, vaknade 1:45...då tog jag upp honom och gav bröstet (varning varning, jag har som regel att innan kl 03:30 får han inte bröstet) men kände att han inte riktigt kom till ro och att han hade massa snor i näsan, somnade om-vaknade upp kl 5....snark gav honom andra bröstet, lade tillbaka honom i sängen och så somnade han om till 7:30.

Detta var länge sen jag hade så mycket uppvak under en natt, snyft! Han verkar inte bekymrad dock, glad som vanligt, men med snor i systemet...

• chess07
    EllaBella02 skrev 2013-01-24 07:51:19 följande:
    Idag firar vi 7 månader! : )
    Grattis! Glad

Här har det varit en riktig skinatt oxå... Lilleman fick feber av vaccinet igår så han har sovit på min mage eller legat och snuttat hela natten!
    Hoppas detta inte förstör det vi kämpat oss till nu sista veckorna med mer sovande nätter...!