• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Här är det också genomförkylt : ( massor med snor och slem fortfarande. Började i söndags så jag hoppas det vänder snart.

• CattanB

Idag är de frufria dagen! Förr fick fruarna en dag ledigt. Då skulle männen vara hemma och sköta hela hemmet, barn osv osv :)
    Kul fakta bara ;)

• Sladdis

Då är 6-månaderskollen genomförd (fast han är 6 månader och 3 veckor) och Matteo blev godkänd! Han väger 9340 gram och är 71 cm lång.

• Tibell

Nu är vi utskrivna på permission. ..skönt att vara hemma hennes andning är mycket bättre nu men blir fortfarande anfådd och hostig av att vara vaken. Orkar inte riktigt äta ordentligt än så har sonden kvar.

Min är också en lättviktare med sina 5.5 kg och snart blir hon 7 månader...inte klokt vad tiden går !

• chess07
    EllaBella02 skrev 2013-01-24 15:45:32 följande:
    Vilka bamsetunga bebisar ni har!! : ) min är lättviktare på 7.800 : )

Haha ja de vägde Arvid när han var 3 månader!! :) han har gått förbi sin kompis på 8 mån nu med sina nästan 10 kg ;)
    Tibell skrev 2013-01-24 17:44:17 följande:
    Nu är vi utskrivna på permission. ..skönt att vara hemma hennes andning är mycket bättre nu men blir fortfarande anfådd och hostig av att vara vaken. Orkar inte riktigt äta ordentligt än så har sonden kvar.

Min är också en lättviktare med sina 5.5 kg och snart blir hon 7 månader...inte klokt vad tiden går !

Va skönt för er att de börjar bli bättre! Hoppas hon slipper sonden snart oxå !
  • skuttare

Stackars lilla bebis. Hon har klåda i sina eksem. Fick tevagyl utskrivet idag. Det är ju säkert därför hon sovit så dåligt och vaknat och varit ledsen senaste veckan. Tänk om jag vetat....

• SaJo81

Oj vilka jättebebisar :) Tibells lille tös är väl tveklöst minst men min grabb vägde bara 6,9 kg på 6 månaders i fredags så han är inte någon jätte heller :) (fast vi har ju haft problem med hans viktuppgång också)

CattanB: frufria dagen säger du?! Låter najs, synd att man inte visste det tidigare nu när dagen är gjord menar jag :d

• momster

Usch Inge kul när bebisarna är sjuka.

Jag tänkte höra med er,är det nån som bytt från babyskyddet till bilstol nr 2 ?
    Jag funderar på Britax hi Way 2 till Denver.
    Nån som har den ? Har ni varit nöjda i så fall ?
    Jag hat multi tech till dottern men vill ha en lite mindre smidigare stol.

• Tekla78

damn... nu försvann en massa text :(

Tibell, hur länge har ni permis?

Skuttare, stackars liten! Hoppas ni får sova mer med medicinen nu.

Min kille vägde 8880g och var 69cm på 6-månaderskontrollen. (6mån + 2v)

Krya på med förkylningarna!