• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Momster, vi har någon britax som är lite fällbar. Dvs om barnet sover kan man luta den något. Den funkar klockrent, men det är ju inte direkt lätt att byta till en annan bil om man säger så... Tung och otymplig jämfört med babyskyddet. Monteras med bältesspännen i stolen framför.

Vi har inte direkt struliga nätter, men jag är helt slut ändå! Tror det är vintern som påverkar massor. Fast det förstås... går oftast och lägger mig runt 22-22.30, kommer inte i säng innan dess. Sen kommer 4-åringen in någon gång på natten och snurrar som en propeller, snackar i sömnen ibland och har nattskräck ibland. Emil vaknar och snackar någon gång per natt och efter det ligger man som på helspänn för man tror att han ska vakna för dagen. Sen vips är klockan 05 och det är "rise and shine". Kanske inte så konstigt att man känner sig trött?

En tanke om nätter och person som ligger bredvid. En BVC-sköterska sa till mig att man som ammande mamma luktar som en hel bullfabrik. Tänk själv att sova bredvid en sådan, vad hungrig/sugen man skulle vara om man inte fick smaka lite då och då :)

• Sladdis

Vi har köpt en Britax Multi Tech ll. Han väger ju över 9 kg så vi kommer att byta när som helst nu. Mannen ska bara få tummen loss.

• SessanM

Emilia är nästan alltid minst när vi träffar vänner eller är på olika bebisaktiviteter. Lite lustigt att det är så många här som är mindre :D

• anjiali

Milea vägde 7900 g på sexmånaders kollen och var 65 cm om jag minns rätt . Inte så jättestor. Hon gör nog åt all sin energi med den farten hon håller.

• CattanB

SaJo81: hehe ja. Ironiskt nog va de karln som kom hem och sa de. Så han sa att han kunde ta Ottis så jag fick vila :) tyckte jag va gulligt :)

• eken

Vi köpte britax hiway II på hennes 6 månaders dag. Väldigt nöjda. Har henne i mitten just nu där bak eftersom vi ska till fjällen om en vecka. Valde mellan hiway och Max-way men tyckte det var onödigt att betala en tusenlapp mer för så få skillnader.

• juliaannaeva

Japp Tyra är ju så lång så vi har bytt, vi köpte en maxi cosi mobi! Jätte bra :) hon blir 6 månader imorgon o vägde 8 kg på 5 månaders kontrollen så hon väger väl inte riktigt 9 än. Men dem sa att vi kunde byta om hon kunde sitta själv o de kan hon :)

• chess07

Vi bytte till en britax multi tech redan när han var 3 1/2 månad då han avskydd babyskyddet! Han var såpass stadig så vi kunde göra det.

Sen rekommenderar man att byta från babyskydd till bilstol 2 så snart de kan sitta så då det mycket säkrare när dem sitter upp än när de halvsitter/ligger som de gör i babyskyddet!

• Emmizen80

Vad olika bud det år med bilstolar. Var inne förra veckan och kikade lite. Hon i butiken sa att de ska helst sitta i babyskyddet till i alla fall 9 mån och absolut inte om de väger under 9 kg. Babyskyddet är urvuxet när hjässan når kanten menade hon. Enligt dessa kriterier sitter vår kille iaf 3 månader till i babyskyddet, säkert mer... Vet inte när vi byter. Han väger "bara" 7,7kg och de flesta stolar rekomenderas ju från 9 kg.

• Emmizen80

Vad manga små som är "stora". G var 68,5cm och 7,7 kg tung på Bvc 6 månaders koll för ca en vecka sedan. Det är lite kul för Gustav följer sin syster nästan exakt. Hon var 68 och vägde 7,8 vid samma ålder, fick sin första tand vid 6 mån och 19 dagar, Gustav första spricker igenom närsom och han är 6 mån och 16 dagar, och så här fortsätter det hela tiden bakåt... Ni som har äldre syskon, har era varit lika "jämna" båten i storlek och utveckling som mina är???