• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Åh inatt har min bebis sovit otroligt bra.!! Hon slapp väl klådan inatt och sov gott ända till kl 3 innan hon vaknade och åt. Vaknade förvisso lite tidigt kl 5.30 men man kan inte få allt . Gick dessutom och la mig vid 20.30 för jag var sååå trött. Många timmars sömn. Värre var det för maken för stora tjejen vaknade desto fler ggr. Drömmar antar jag.

• eken

Det var NTF som kom och pratade med vår mammagrupp om säkerhet i bil som sa att så fått dom kan sitta någorlunda utan stöd eller bra i stol så kunde vi byta. Oavsett kg. Vår dotter väger strax över 7 kg och vi har redan bytt. Hon pratade om att om att det är krock (samma förutsättningar) så har dom 60% chans att klara sig i babyskyddet medan i en bilbarnstol 90-95%.

• chess07

Eken de där har jag oxå hört. Arvid vägde ca 7,5 kg när vi bytte och kunde sitta som en fällkniv utan att ramla åt sidorna ;)

Viktgränsen är bara en rekommendation som man kan avvika ifrån.. De finns ju små som inte väger 9 kg förrän dem är över året eller tom 2 år. Dem kan ju inte sitta i babyskyddet tills dess..

• momster

Jag beställde en britax high way 2. Hittade en på rea för 1995kr så då blev Valet lätt. Betalar inte 2000kr extra för en maxWay. Blev dock en från nätet så det tar ca 1 Vecka innan vi har den hemma.

• Sladdis

Igår natt vaknade ju Matteo 20 ggr innan kl 4 och inatt när mannen skulle ta natten började det på samma sätt så när kl var 00 gav jag honom en Alvedon. Då sov han utan att vakna till 7 imorse.:O Han har sovit dåligt sen han började få tänder om man nu ska börja leta samband. Men gör det verkligen ont hela tiden även mellan tandsprickningarna. Vet inte vad jag ska göra? Jag kan ju inte ge honom Alvedon varje natt.

• FruSandra

Jag har fått magsjuka :( ligger isolerad i Vilgots rum.. Jag är livrädd att han ska få det :(

• SaJo81

Vi har britax hi-way till dom andra två, ska byta stolar till dom nu snart så ska Bastian få den ena :) vi har vart jättenöjda med dom! Vi har en i mitten bak också nämligen och då måste man ju ha bilstol med stödben.

Vi har också fått höra att det är mycket säkrare med bakåtvänd bilstol än med babyskydd, annat fall hade vi nog väntat lite eftersom det är så smidigt med babyskydd.

FruSandra: åh nej :( hoppas det går över fort och hoppas lilleman slipper!

• Sladdis

Jaha, då har jag svaret på varför de två senaste nätterna varit ett helvete och varför alvedonen hjälpte. Matteo har klämt ut 5:e tanden. Så nu har han tre nere och två uppe.