• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Frusandra: Vi också! Både maken och jag. På min födelsedag till på köpet :(
    Krya på dig!:) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • skuttare

Sladdis: skönt ändå att det är en anledning till det

• skuttare

Krya på er magsjuka och förkylda mammor och bebisar.

• juliaannaeva

Idag har vi träffat läkare ang. Tyras mage, den är stenhård från och till. Ibland fastnar avföringen i öppningen så hon blir jätte ledsen för att det gör ont. Flera nätter så vaknar hon och är som en fjäder för att hon har så ont :( imorgon ska vi äntligen få börjar med forlex. Läkaren trodde att hon inte kunde tömma allt och då var de bra om hon fick ha lite lös avföring i ett par dagar för att sedan minska ner hoppas detta kan göra henne nöjdare på natten framför allt!! Även nu när hon får tänder så är magen stenhård, den brukar ju bli lösare :/

• Tibell

Anjiali : det finns både pricktest, blodprov och patchtest för att konstatera en allergi. Men det är långt ifrån alla som visar på dessa test. Det allra säkraste testet är att ta bort ur kosten i 4 veckor och sedan sakta med säkert fasa in det igen. .. får man reaktion så tål inte barnet det.

• tundra

Japp det är svårt att lita på testerna.

Min son 2,5 år visar noll och intet på mjölkallergitest men spyr som en fontän och bajsar hela nätterna om vi provocerar med mindre mängder mjölkprotein.

• anjiali

Då är det jag som testar mjölkfritt i några veckor . Inatt har vi typ inte sovit något. Å värre har nätterna blivit sen vi började med mera gröt och ersättning.