• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nilepile89

Nu vill L inte somna på kvällarna åh sedan sover hon en timme innan hon bara gallskriker. SEn får jag inte ens titta i munnen. Undra om det kan vara tänder?

• momster

Äntligen kan Lill prinsen andas ordentligt.
    Blir fortfarande andfådd vid lek men har kunnat sova utan att rossla.

Nu hoppas vi alla andra bebisar oxå blir friska snart.

• chess07

Fy för sjuka...! Nu har sambon legat i 39,5 grader sen i fredagskväll och nu är de min tur...! Hoppas sambon blir bättre nu för vovven måste ut och lilleman underhållas...!

Hoppas han klarar sig från dehär..

• Emmizen80

Gustav är oxå sjuk. Riktigt jätteförkyld och nu med feber. Han vill inte leka och inte äta mat, bara lite ersättning går ner, ca 50ml per mål. Vad säger man om kissblöjor? Hur långt emellan blöta blöjor kan det vara utan risk för utformning?

• SessanM

Skuttare: såg nu att jag lät väldigt bitter i mitt förra inlägg :) Jag menade det inte så, utan är bara glad för er skull! Och lite bitter ;)

• chess07

Emmizen mindre än 2 ggr per dygn brukar va en bra gräns.. Man får känna på blöjan ofta och uppskatta...

• Emmizen80

Tack chess! Bytte en kissig blöja på fm ca kl10. men sedan dess har det varit torrt. Han har fått i sig sammanlag kanske 100-120 ml efter det, några skedar gröt och lite vatten. Har det riktigt jobbigt att äta då han är så täppt och inte för luft ordentligt. Men antar att bara är att kämpa på och att det lila han för i sig är iaf ett steg mot uttorkning

• EllaBella02

Vi är med lite oroade för vätskan eftersom det inte är så lätt att amma när man är täppt.ger vatten ur pipmugg. Men börjar bli frustrerad på allt snor som inte går att få bort! Snart får jag väl inte ge nässprayen heller eftersom det är Max 10 dagar på den och hon har varit förkyld i 1 vecka idag. Sen är jag genomförkyld nu också och tillråda på allt så kommer sambon hem och lägger sig och sover!!! Väldigt lämpligt istället för att erbjuda sig att ta henne en stund. Jävla skitkarlar ibland alltså. Trött är jag med, har tålamod 0!! Så förlåt nu ska jag inte klaga mer. Puss på er!

• juliaannaeva

När Tyra var sjuk fick vi rekommendation att ge semper fruktdryck, just för att dem skulle få i sig vätska! :)