• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnaKaffekanna
    EllaBella02 skrev 2013-01-29 14:09:42 följande:
    Tusan vad tänder alla era bebbar får! Här är inte en tand i sikte! : )

Inga tänder här heller..
  • Sladdis

Juliaannaeva: Ja det är en bedövningssalva. Den är för höstblåsor och annat som gör ont i munnen men BVC och även Apoteket rekommenderade den vid tandsprickning. Den går bort när de äter och Matteo somnar vid kvällsflaskan så jag hade lite göre med att kladda dit salvan när han sov. När jag kom med fingret ville han suga på det så jag vet inte om jag fick på så mycket och på rätt ställe. Det lär jag få veta i natt!

• juliaannaeva

Åh sån ska jag åka och köpa imorgon bitti! För fy vad ont hon har stackarn :( hoppas det inte är så här vid varje sprickning! Direkt man stoppar in skeden så blir hon arg även om man försöker stoppa den högt upp o inte nudda där det är på g... Hon ratar ju flaskan annars hade den nog varit skönare! Tur att hon går med på att dricka vatten ur den i alla fall

• Sladdis

Ja, jag meddelar i morgon hur det gick. Men kan säga att vi haft det så här både vid tandsprickning och emellan dem.:O Matteo har inte sovit ordentligt sen han var tre mån och första tanden kom. Nu när vi gett Alvedon har jag äntligen fått sova lite.

• juliaannaeva

O fy :( vi bor granne med Tyras farmor o farfar o dem har erbjött sig att ta Tyra lördag natt så jag o mannen får lite egen tid! O då ska jag passa på att sova kan jag säga! Han vill hitta på massor, jag vill gå ut och äta sen hem o sova ;)

• millifjor

Fick tips av en jag känner som jobbar som barnmorska att gnida in flytande Alvedon dör tandsprickningen är, då blir det lokalbedövat!