• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

Elias har ju inte fått sina tänder än, men tandhygenisten som var på BVC sa att man inte ska använda bedövningssalvor vid tandsprickning, det var bättre att använda Alvedon, men tänker mig att alla säger olika där också

• Jmst

Hur lång tid tog det från att ni började märka att det kliade mycket i munnen på de små innan tanden kom? Nova kliar och kliar och i förrgår hade även lite feber och var rosig.

• Sladdis

Juliaannaeva: Åh så skönt att farmor passar. Förstår att du vill utnyttja tiden till att sova. Det hade jag absolut också gjort.
    Angående bedövningssalvan verkar det som om den hjälpte. Mellan 19:30 och 22:30 vaknade han en gång i timmen men efter det var det var 10:e minut fram till 0:00. Då stod jag inte ut längre och gav honom en Alvedon och då sov han till 03:30. Så salvan fungerade fast inte lika bra som Alvedon.

• enilorac81

Ah men vad bra att höra att Alvedon är ett bra alternativ! Lilleman är ju tandlös men snart så får jag väl ge Alvedon för smärta också!

Idag blir Elias 7 månader, galet vad tiden går fort!!

• juliaannaeva

Okej jag fick varva Ipren och Alvedon för bättre effekt! Men ska åka o köpa sån där salva sen hon sov rätt bra ändå fast på mig så man är lite seg idag!

• EllaBella02

Igår fick jag mens! Och vilken mens sedan, verkligen syndafloden och mensvärk from hell. Blir mensen värre efter man fött barn? Jag får säga Hurra till mig själv också då Frugan : )

• Sladdis

Juliaannaeva: förstår att du känner dig seg!

Kanske finns en annan anledning också till att Matteo vaknat var 5:e min flera nätter i rad nu. Han ville inte äta mycket av frukostgröten och jag tyckte han blev varm. Han hade bara 37,6 men gnällde och grät hela tiden. Gav en Alvedon men tycker han känns varm ändå nu 2,5 tim senare. Han somnade precis så jag får kolla när han vaknar.

• tundra

Mensvärken de första 2 ggr efter att den kom tillbaka efter stora sonen var helvetisk. Som en kniv i buken... Sen blev den normal.

Usch längtar inte! Det värsta med att David äter så bra är att det där eländet snart är tillbaka.