• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

7 månaders koll, Tyra hade gått ner från 8160 till 7910... :( konstigt med tanke på så mycket mat hon äter :o men dem var inte oroliga o inte jag heller för hon är pigg och nöjd! Så nu ska hon få lite extra smör o grädde i maten

• FruSandra

Sladdis
    Den är vidgande också :) natten va utan falskkrupp vilket känns jätte skönt :)
    Hoppas natten blir lika :)
    Dock har har varit ledsen så fort ja gått 1 m från. Gråter och sträcker upp armarna o vill bli buren...

• Sladdis

FruSandra: Skönt att han är bättre. Svårt att veta om han har kommit in i den mammiga perioden som brukar dyka upp nu eller om han bara känner sig orolig pga att han inte mår riktigt bra. Håller tummarna för natten.

• chess07
    FruSandra skrev 2013-02-19 19:43:46 följande:
    Sladdis
    Den är vidgande också :) natten va utan falskkrupp vilket känns jätte skönt :)
    Hoppas natten blir lika :)
    Dock har har varit ledsen så fort ja gått 1 m från. Gråter och sträcker upp armarna o vill bli buren...
    Håller tummarna för bra natt!

Arvid har sen några veckor varit mammig! Gråter när han ser att jag går ut ur rummet osv!
    Idag har han varit ensam med sin pappa mellan 9-17! Gick superbra!! Jag var på utbildning på jobbet och det var faktiskt skönt att få vara bebisfri och träffa lite kollegor igen!

• SaJo81

Vi har ingen 7-månaders kontroll här, däremot var vi på drop in på BVC förra tisdagen eftersom vi haft lite si och så med viktuppgången. Ville gärna se att han har gått upp ändå eftersom vi inte ska dit förening på 8-månaders kontroll.
    Nu på fredag blir Bastian 7 månader och förra tisdagen vägde han 7340 gram så nu hade han äntligen en "normal" viktuppgång! 480 gram på tre veckor)

Den 4:e mars börjar jag jobba heltid :S känns sådär faktiskt men med tanke på all skit som hänt på min mans arbetsplats och hur han vantrivs så kan jag inte med att förlänga min föräldrarledighet, hoppas kunna gå hem igen senare (i sommar kanske)

• Emmizen80

Idag ramlade lilleman ur vår säng. Har en rätt hög säng. Han var hos sin syster som hade han i famnen, de satt och tittade på tv. Hörde världens duns och for in i rummet (var på toa). Han hamnade på rygg. Enligt Elsa skulle hon lägga ner honom och då vände han på sig... Har så jäkla dåligt samvete för att jag inte var där, då kanske det inte hänt! Då hade jag haft koll på henne och definitivt inte låtit henne lägga honom bredvid sig på sängkanten.... Fy 17!!! Det är mitt fel, mitt ansvar!!! Hoppas inget hänt med honom. Än så länge är han normal. Har dåliga erfarenheter av fallolyckor.... Det värsta tänkbara! Visserligen en vuxen men iaf! Enligt 1177 ska vi ta det lugnt hålla koll på honom. Vid förändringar ( mot det normala) ska vi låta någon kolla på honom. Jäkla skit dag!

• Oonah
    Emmizen80 skrev 2013-02-20 09:15:45 följande:
    Idag ramlade lilleman ur vår säng. Har en rätt hög säng. Han var hos sin syster som hade han i famnen, de satt och tittade på tv. Hörde världens duns och for in i rummet (var på toa). Han hamnade på rygg. Enligt Elsa skulle hon lägga ner honom och då vände han på sig... Har så jäkla dåligt samvete för att jag inte var där, då kanske det inte hänt! Då hade jag haft koll på henne och definitivt inte låtit henne lägga honom bredvid sig på sängkanten.... Fy 17!!! Det är mitt fel, mitt ansvar!!! Hoppas inget hänt med honom. Än så länge är han normal. Har dåliga erfarenheter av fallolyckor.... Det värsta tänkbara! Visserligen en vuxen men iaf! Enligt 1177 ska vi ta det lugnt hålla koll på honom. Vid förändringar ( mot det normala) ska vi låta någon kolla på honom. Jäkla skit dag!
    Skönt att höra att han mår bra, Emmizen80,! Men jag tror i alla fall så här:

Våra småttingar kommer alltid att råka ut för oförutsedda saker, vare sig de är 7 månader, 7 år eller 17. Det finns inte en mamma i hela världen som kan förutse och hindra allt. Och finns det det, så vill då inte jag ha varit hennes barn! 

Och säkert lärde sig din dotter att vara extra försiktig med sin bror! Hon gör nog aldrig om det, kan jag tänka mig.   

Men himla otäckt, jag hade också blivit jätterädd, och även klandrat mig själv, men som en o-skrämd utomstående anser jag att det kan hända vem som helst - hur försiktig man än är.  

Hoppas att han fortsätter må bra och att er dag slutar lite bättre! 
  • EllaBella02

Vi har också haft en fallolycka när tösen var typ 4 månader eller nåt. Hon låg på soffan och sov och jag skulle hämta en sak på ett bort typ en meter bort. På de sekunderna det tog att hämta saken så vaknade hon och rullade runt och ner på golvet. Slog huvudet i bordet på vägen ner. Vi blev toknojiga och fick komma in till akuten. Vi var kvar 3-4 timmar för observation och sedan fick vi åka hem med blotta förskräckelsen. Som tur var gick allting bra. Läkaren på akuten sa att detta händer i stort sett alla förstagångsföräldrar någon gång. Men otäckt är det verkligen! Håller tummarna att allt gick bra med Gustav. Idag har vi varit på kontroll. 8 månader på söndag. 8.340 och 69 lång : ) 43,5 på huvudet.