Emmizen80 skrev 2013-02-20 09:15:45 följande:
Idag ramlade lilleman ur vår säng. Har en rätt hög säng. Han var hos sin syster som hade han i famnen, de satt och tittade på tv. Hörde världens duns och for in i rummet (var på toa). Han hamnade på rygg. Enligt Elsa skulle hon lägga ner honom och då vände han på sig... Har så jäkla dåligt samvete för att jag inte var där, då kanske det inte hänt! Då hade jag haft koll på henne och definitivt inte låtit henne lägga honom bredvid sig på sängkanten.... Fy 17!!! Det är mitt fel, mitt ansvar!!! Hoppas inget hänt med honom. Än så länge är han normal. Har dåliga erfarenheter av fallolyckor.... Det värsta tänkbara! Visserligen en vuxen men iaf! Enligt 1177 ska vi ta det lugnt hålla koll på honom. Vid förändringar ( mot det normala) ska vi låta någon kolla på honom. Jäkla skit dag!
Skönt att höra att han mår bra, Emmizen80,! Men jag tror i alla fall så här:
Våra småttingar kommer alltid att råka ut för oförutsedda saker, vare sig de är 7 månader, 7 år eller 17. Det finns inte en mamma i hela världen som kan förutse och hindra allt. Och finns det det, så vill då inte jag ha varit hennes barn!
Och säkert lärde sig din dotter att vara extra försiktig med sin bror! Hon gör nog aldrig om det, kan jag tänka mig.
Men himla otäckt, jag hade också blivit jätterädd, och även klandrat mig själv, men som en o-skrämd utomstående anser jag att det kan hända vem som helst - hur försiktig man än är.
Hoppas att han fortsätter må bra och att er dag slutar lite bättre!