• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Olympia har ramlat från både säng och skötbord. Oftast är det ju ingen fara även om man blir rädd.

Vår stora kille ramlade ner för trappen en gång (eller ja det har han ju gjort flera gånger) och det är första gången som jag blivit riktigt orolig. Han ramlade på kinden så han såg helt snedställd ut i ansiktet. Vi åkte inte in för efter ett tag la det sig lite men han fick ett blåmärke över halva ansiktet och efter några dagar klagade han på ont i örat så då fick vi åka in. De trodde väl de kunde vara nån inre blödning. Men det var bara en vaxpropp

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • JWall

Peps hade också fallolycka förra veckan. Hemskt! Jag vaknade av en duns, då hade han ramlat ur våran säng. Uuuuusch. När jag tog upp honom så kaskadkräktes han över hela mig och hade fått ett litet sår vid ögat vilket resulterade i blåtira. Vi åkte in till akuten så att de fick titta på honom. Men han var nästan oförskämt glad och flirtig med doktorn. Vi fick ändå komma in på en kontroll till, mest för min skull tror jag, jag var rätt så skärrad... Nu får inte Peps vara i våran säng längre om inte både jag och min man ligger på varsin sida om honom.

Hoppas att det har gått bra med lillkillen Emmizen! :)

• FruSandra

Ja lyfter alltid över Vilgot till våran säng när han vaknar vid 6-7 tiden så sover vi vidare.
    Idag va inget undantag, dock vaknade ja inte när han vaknade vilket jag alltid brukar höra. Istället vaknar ja av att han gallskriker! Ja flög upp och såg att han precis höll på att ramla ut sängen.. Han klättrar över kuddarna o täcket som ligger under madrassen.. Som tur va va sängbordet där o höll honom kvar, men oj vad rädd ja blev..

Idag fick han även sin första bula i pannan.. Han Slog i huvudet i en av sina leksaker...

• juliaannaeva

Å underbara natt! Tyra brukar alltid läggas över vid 02 för att hon vaknar o är ledsen då. Inatt vakna hon o gnällde lite men när jag kom till sängen så sov hon! Hon sov ända tills halv 6 i sin säng! Så skönt att inte behöva ligga som en kratta!
    Hoppas alla får en fin dag, idag ska vi bara mysa hemma o gå en promenad senare

• Sladdis

Åh vilken härlig natt Juliaannaeva! Vår natt har varit värre än någonsin. Matteo har vaknat var 10:e minut. Mannen och jag tog halva natten var annars hade jag fått panik. Det som var annorlunda var att han var ledsen när han vaknade och att det tog ganska lång tid att trösta och få honom att somna om. Även om han vaknar var och varannan timme på nätterna så är han aldrig ledsen och han somnar om direkt. Kanske ska kolla om nån ny tand är på väg för det enda nya han åt igår var jordgubbar som jag mixade i yoghurten och det får man väl inte ont i magen av. Det är väl mer utslag man får av jordgubbar?

• SaJo81

Bastian har haft ont i magen hela natten :( skrikit och skrikit och inte kunnat bajsa :( jag har knappt sovit något, nu sover i alla fall Lilleman gott, hoppas han inte jag ont när han vaknar för då får vi åka till akuten! Funderar på om det kan va för att han fick smaka på yoghurt igår?! Han fick ju bara två teskedar med turkisk yoghurt men det e det enda jag kan komma på som han aldrig ätit förr....

• Sladdis

SaJo: Jag gav också turkisk yoghurt och fick samma resultat. Matteo har också somnat nu. Hemskt när de små är så ledsna. Jag gav dock lite yoghurt även i förrgår och den natten sov han som vanligt. Vad svårt det är att veta vad problemet är. Vad skönt det ska bli när de kan prata. Idag blir det iaf varken yoghurt eller jordgubbar här så får vi se om denna natten blir bättre.

• EllaBella02

Ibland kan jag behöva hjälpa tösen att bajsa fortfarande. Hon sitter och trycker och trycker och så kommer det bara pyttelite. Gör det det så lägger jag henne på skötbordet och tempar. Då fortsätter hon bajsa och fortsätter oftast tills man ser att konsistensen är lösare.

• Tibell

Ni vars barn som sover så dåligt..ni kanske skulle prova mjölkfri kost en månad ? Även om det inte rör sig om en regelrätt allergi så kanske deras magar inte gillar mjölkprotein ?
    Kan ju vara värt att prova ?

Nu är inte Lovis tandalös längre iallafall. En är igenom och den andra kommer i dagarna :)

• SaJo81

Vi har ju haft problem med Bastians mage innan, att han haft svårt att bajsa, har dock aldrig hjälpt med att tempa honom :( man står ju lite rådlös då, vad fasen ska man göra liksom.

Idag har han fått feber istället Lilleman och mår inte alls bra, stackars lilla älskling!