• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Stackars bebisar med ont i magen, inte kul för någon.

Jag har inte vågat skriva tidigare men nu var det 4e natten i rad Emilia sov bättre. Vaknar inte alls lika ofta och nu får vi tom sova ett par timmar i sträck innan det vaknas igen :D Dessutom har hon sovit i sin säng hela natten, utom någon timme på morgonen, vilket är så skönt för min ömma kropp. Jag hoppas verkligen att det fortsätter såhär.

• juliaannaeva

Jag har funderat på mjölfritt, men BVC säger att det inte är de för då skulle hon inte bli lösare i magen av messmör. Hon är ju hård i magen och vaknar många gånger per natt... O nu hade hon ju gått ner i vikt så skulle ge henne extra grädde i maten. Hon vägrar ju flaska o äter bara vanlig mat. Men tycker inte hon verkar få ont i magen efter maten o hon verkar heller inte ha ont i magen på natten. Vaknar bara av att hon tappar nappen ex antal gånger :/

• AnnA1985

Jag skäms nästan, missar denna sida heeeela tiden! Känner igen några av namnen från tiden då jag va som mest aktiv.. Men vet ni, jag är gravid igen, hohohoo! Kommer skilja lite drygt 1 år och 3 månader mellan Maya och bebis, om nu bebis vill stanna kvar =)

• AnnA1985

Tack! =)
    Nja, vi hade tänkt sätta igång till sommaren...
    Hade min första mens i januari, och jag va väl lite naiv när jag trodde att jag inte kunde bli gravid med en gång, haha, trots att vi va försiktiga.
    Hade världens panik första och funderade till och med på abort, blev så ställd och rädd att jag inte skulle kunna ta hand dom 2 så små barn. Men när allt väl sjunkit in så kändes det bara så rätt, och jag vet att jag absolut inte skulle kunna klara av att göra en abort.

Nån som har tätt mellan barnen? 

• AAEV

Anna: det kommer gå galant. Första året är tufft men det får man igen
    Jag har 13 mån mellan mina äldsta och sen 2.5 år ner till Olympia. Så tre barn på tre och ett halvt år.

Känner igen dina känslor, jag tänkte i samma banor själv

• AnnA1985

Okej, härligt att läsa =)
    Är samtidigt fortfarande lite nervös... varken jag eller min man har anhöriga nära, det närmsta är 10 mil, men det är ju inget man åker om man vill ha barnvakt någon timma :p
    Är inte från stan heller, så har inte så många vänner, och de vänner jag har de har själva barn och orkar tydligen inte hjälpa oss någon enstaka gång. Jaja, har haft ett ganska tufft liv, så 2 barn ska jag allt klara av galant ^^

• anjiali

Grattis Anna. Det fixar ni

Arga bebisen som inte får som hon vill. Nu har hon skrikigt i en timma ((. Verkar lugna sig nu men snart är hon vaken igen. Det mest stressande är de andra barnen som ska till skolan och får störd nattsömn jämt . Tycker synd om dem. När ska det bli bättre ????

• juliaannaeva

Åh grattis!
    Vi vill börja baka i sommar så Tyra är drygt 22 månader tills nästa kommer
    Det kommer gå fint ska du se, tror man har igen de när dem kan leka ihop sen!