• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Jag lider med er anjiali och sladdis!!! Min sover väl inte heller superbra men det är ju mil kvar till er som vaknar varje timme och oftare oxå!! Ja tänk om man visste när de börjar sova bra. Min stora som blir fyra i sommar har alltid haft svårt med sömnen och det är först nu som hon börjat sova bättre. Fram till 3 års ålder hade hon nog bara sovit max 10 hela nätter. Vi provade allt men inget funkade. Vaknade oftast och var arg eller ledsen. Så jag har definitivt förhoppningar att denna ska sova något bättre . Hoppas verkligen era knäcker sömnkoden tidigare!!

• momster

Juliaannaeva : barnen behöver inte bli lösa i magen pga mjölk allergi. Vår dotter blir sten hård i magen och förstoppad av mjölk produkter.

Anna : grattis ! Det kommer gå jätte bra med en till lite.

• Sladdis

Inatt gick det faktiskt bättre! Matteo somnade kl 21 och vaknade 21:30 och sen 22:30 men därefter sov han till 2:30. Fyra timmar!!!:O Sen vaknade han igen 3:30, 4:30, 5:00, 5:30, 6:00, 6:30 och sen var det morgon 7:00. Detta var en riktigt bra natt. Fler sådana tack!

• enilorac81

AnnA1985- jag är också gravid igen, går idag in i vecka 8+0, Elias är ju född sista juni och nya knodden planerad till början av oktober. Jag fick aldrig tillbaka min mens, så var väldigt chockad när jag insåg att jag igen var gravid. Dock fanns aldrig tanken på abort! Är själv orolig över hur det ska gå med två små barn. Men min sambo tänker ta pappaledighet med Elias i minst tre månader medan jag är ledig med kommande knodd-det kommer underlätta mycket.

Alla ni som har skitnätter-det hade vi också inatt, snyft, har ju varit så lyckligt lottade med att lilla E sover så bra. Antingen är det hans hosta/förkylning som gör att han sover dåligt eller så är det en tand på G. Jobbigt är det iallafall

• EllaBella02

Grattis till alla nygravida! Kul om det blir värsta tråden det här med inte bara ett barn utan flera : ) Vi har ju hängt ihop ett bra tag nu! Vi hade århundradets värsta natt (förutom Matteos då : ) ) vaknade varje timma och skulle tutta!! Lilltösen är ju jätteförkyld stackarn : (

• Sladdis

Hehe. Men jag är nöjd med fyra timmars sammanhängande sömn. Vet inte vad jag ska göra med min energi idag!

• SessanM

Sladdis: vad skönt! Hoppas det fortsätter i den takten.

Emilia vaknade endel igår kväll (men ändå mkt bättre än innan) och efter att vi gått och lagt oss bara 4!!! gånger. Tyvärr sov jag dåligt ändå, typiskt..

• SaJo81

Grattis AnnA och Enilorac :) spännande tid ni har framför er, blir lite småavis men det kommer jag nog bli på alla som får smått nu när vi bestämt oss för att vara helt färdiga med bebisar. Vi har väl inte direkt tätt mellan våra men dom två stora är ju tvillingar och visst är det jobbigare än att han en liten men det är inget man inte klarar av :) från twinsen och ner är det nästan tre år...

• tundra

Grattis Enilorac och Anna.

Jag har 23 månader mellan mina så inte supertätt - men vardagen med två är inte så olik den med en. Tycker det är mysigt och har inte haft ngn tvåbarnschock.