• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Monster;Tyra är med sten hård i magen o har alltid varit nu får hon ju forlax för att avföringen ska vara mjuk. Men när hon tog flaskan så fick hon messmör för att den skulle va mjuk. Så dem resonera som så att det inte kan vara mjölk allergi för då skulle inte smöret hjälpt. O hon är ju nöjd oh glad på dagarna...

• SaJo81

Blääää för sjukstuga :( Bastian är fortfarande febrig men värst är nog att min man är jättefebrig och hostig och inte till någon hjälp alls! Det är sånna här tillfällen jag verkligen hade velat bo större, mannen påstår att han sover dåligt i vårt sovrum så nu ligger han på soffan, men när man har en trea är vardagsrummet verkligen det man är i mest så nu är han mest "i vägen" sen blir man ju helt ensamstående när han är sjuk:( undrar vad f*n som hänt med hans immunförsvar, han har seriöst vart sjuk hela hösten och hela vintern, det tär på hela familjen!

• Sladdis

Jag har varit på barnmottagningen för att Matteo sov så dåligt men läkaren trodde inte att det var komjölksallergi. Läkaren tyckte att han borde varit missnöjd även på dagarna men han är ju oftast en solstråle då. Han ville inte göra test för att de inte är tillförlitliga på så små barn men vi fick gärna prova köra mjölkfritt en månad och sen se om det blir någon skillnad när vi ger mjölk igen. Vi har inte gjort det än men idag ska jag köpa NAN HA. Läkaren trodde att det räckte med den eftersom han inte visar starka symptom på allergi. Får se om det går att få tag på någon mjölkfri gröt också. Annars får jag väl göra själv. Jag brukar ge Nestlés gröt annars.

• grahnkotten

Ger nestles milda havregröt fr 4 månader t Melvin.. Men tänkte köpa ny gröt fr 6 månader idag! Men hittade INGEN neutral gröt för 6 mån, bara från 8 mån.. Dem som var fr 6 mån var enbart smaksatt gröter och det vill jag helst inte ge.. Någon som vet? Har varit både på Ica, Willys å city gross, men samma överallt!

• chess07
    grahnkotten skrev 2013-02-22 15:06:32 följande:
    Ger nestles milda havregröt fr 4 månader t Melvin.. Men tänkte köpa ny gröt fr 6 månader idag! Men hittade INGEN neutral gröt för 6 mån, bara från 8 mån.. Dem som var fr 6 mån var enbart smaksatt gröter och det vill jag helst inte ge.. Någon som vet? Har varit både på Ica, Willys å city gross, men samma överallt!

De där störde mig oxå! Jag ville ha samma gröt som för 4 mån fast för 6 månader men de finns ju inte!

Arvid åt den gröten och alla andra ratar han.

Nu ratar han typ allt vi matar honom med för han ska äta själv iof.. Men den gröten åt han!
  • juliaannaeva

Jätte irriterande håller med! Så dåligt för varför vänja dem med en smaksatt gröt?
    Idiotiskt.
    Jag mixar egna havregryn o gör egen gröt. Tyra hade ju gått ner så nu får hon en skvätt grädde i med. Men var o kontroll vägde idag med och tro det eller ej men på 3 dagar har Tyra gått upp 400 g!!!!! :o :D BVC var mer än nöjda

• juliaannaeva

På tal om nätterna så har ju Tyra sovit bättre nu 3 nätter i rad. De jag gjort skillnad är att hon har fått mer fett i maten.. O sen har jag nattat henne alltid i sin säng med napp. Men när hon somnat har jag gått och tagit ut nappen... Så hon aldrig vaknat för Att hon tappar den o dem nätterna jag gjort så så har hon vaknat någon gång men somnar alltid om själv. Hon brukar komma till mig vid 02 eller då lyfter jag över henne. Men dessa nätter så lyfter jag över henne vid halv 6! O då får hon en flaska välling sen sover vi vidare till 07
    Tänkte att det kanske kan vara ett tips till er med lite bökiga nätter
    Nu ska jag dricka ett glas vin och äta plankstek med mannen! Lillan sover redan för natten!
    Trevlig kväll alla

• Tekla78

Hej från avd 74 på SÖS. Har inte läst på några dagar då Emil varit ganska dålig. Konstaterat RS och inhalation av adrenalin och koksalt om vartannat. Nu var det några timmar sedan senaste och han verkar klara det bra än så länge. Inatt blir andra natten, men förhoppningsvis blir vi hemskickade på hemmapermis imorgon. Som tur är har lillskrutt varit vid ganska gott mod hela tiden, men oj vad förbannad han blir av alla medicineringar!