• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Tekla: Usch då! Stackars liten :( Men skönt att det verkar gå åt rätt håll då. Han får krya på sig.

• Tekla78

Det bästa med att vara här är att man inte behöver oroa sig. Blir han dålig är det bara att be om mer inhalation och då blir det genast bättre. Nu när han ändå åkt på skiten menar jag :-/

• Tibell

Tekla : Men lilla palten då :( hur ligger han till i syre ?
    Hoppas verkligen han kryar på sig snabbt och att han inte får några men av det längre fram !
    Hur länge har han varit sjuk ?

• FruSandra

Ja måste fråga er ang turkiskt yoghurt.. Ja frågade Bvc om de igår. Hon sa att ja absolut inte skulle ge de för järnets upptag..
    Sen prata ja me en kompis om de som går till samma Bvc. Hon frågade en annan sköterska om de o hon sa att hon kunde ge de till frukost, mesans den 3 sköterskan samtidigt säger att man inte ska ge de.
    Behöver ja säga att jag är lite förvirrad??! Vem ska ja lyssna på?

• grahnkotten

Enilorac81: har dem? Hmm den har jag inte sett..det är inte den som är gör 4 månader! Isf är det ju kalasbra! Då får jag spana igen i butiken! Vill helst inte ge smaksatt gröt, utan då kommer jag fortsätta ge 4 månadersgröten till det kommer en neutral vid 8 månader! :)

Usch, håller tummarna att allt ska gå bra för er Tekla! Men som du säger så är det skönt att ni är på plats så ni får hjälp! :) hoppas det går över snabbt! :)

• juliaannaeva

Frusandra: det är Samma på våran BVC min säger att jag kan ge o den andra säger att man inte ska ge men det har med järn upptaget att göra men min sköterska sa att ger du bär eller frukt till så är det ingen fara för då tillsätter du c- vitamin som hjälper till Att ta upp järnet i kroppen. Det är ju så att för mycket mjölk produkter hämmar järnupptaget!

• Hera78

Grahnkotten: ja, semper har en naturell havregröt från 6 mån, vi köper vår på ICA.

• grahnkotten

Tack! Då ska jag be dem ta hem den! :)
    Igår kom min syster hem på besök, blir inte så ofta! Så i helgen ska vi mysa ordentligt! :)
    Ha en bra lördag!