• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985

Tack för era gratulationer!
    Och spännande att få följa en till gravid här i tråden =)

Kan väl inte påstå att jag har skitnätter, men Maya vaknar fortfarande på nätterna och vill äta... Undra just hur det kommer bli om denna graviditet fortskrider och Maya fortfarande vill äta på nätterna när bebis är född :p 

• AnnaKaffekanna

Hej på er igen! 

En fråga, vad ger ni era barn till frukost/kvällsmål? Jag brukade ge sempers barngröt från 6 mån till min son men nu efter allt prat om tungmetaller i gröterna/vällingarna så vet jag inte om jag vill ge det längre. Har slutat med det sedan nån vecka tillbaka och gett honom vanlig havregröt med banan och ibland lite naturell youghurt med mosad banan eller annan frukt. Sen ammar jag honom oxå alltid fler ggr om dagen

Hur gör ni? ger ni barngröt ändå? Eller ger ni annat? Vill ju inte att han ska gå miste om det viktiga järnet som ändå finns i barngröt/välling.. Blev ju rent förskräckt när jag läste vad det kunde innehålla :-O ..Fast vem vet, det kanske finns lika mkt skit i "vanlig" havregrynsgröt tex.. jag vet inte..

• Sladdis

AnnaKaffekanna: Jag ge Nestlés barngröt från 6 mån. Tror metallerna finns i allt. Det var ju i marken metallerna fanns och så tog säden upp dem när den växte och därför spelar det ingen roll om det var ekologiskt heller för den säden växer ju på samma mark. Visserligen slipper man vissa andra gifter om man köper ekologiskt men just när det gäller metallerna i marken så spelade det ingen roll. Havren som vi gör vanlig havregrynsgröt av har säkert också växt i mark med metaller i därför har jag inte brytt mig om att göra egen heller. Om man nu ändå vill göra egen havregrynsgröt så finns det ett tips längre bak i tråden om att mala i paltbröd för att få järn i gröten.

• FruSandra

Annakaffekanna
    Jag ger gröt. O h välling. Metallerna finns i marken, i säden så att havregröt är lixom desamma :)

• juliaannaeva

Jag gör egen men det är inte pga metallerna mest för det är billigare och godare tycker vi! BVC sa att den var lika bra som den man köper så jag behövde inte oroa mig för järnet då. Hon sa till och med att det mest är ett säljknep!

• EllaBella02

Min BVC sköterska sa också att man kan ge turkisk yoghurt utan problem. Någon gång om dagen. Men däremot har hon absolut rekommenderat köpegröt just för att den innehållet tillräckligt med järn och mineraler som man går miste om annars. I mitt fall har faktiskt alla inom sjukvården som jag träffat rekommenderat köpeprodukter trots tungmetallvarningen. Det är ämnen dom finns i marken tyvärr. Inget vi kan göra någonting åt. Och vi när vi var små fick i oss tre gånger så mycket. : (

• AAEV

Olympia äter varken köpegröt eller välling. Inga barnmatsburkar heller, hon äter samma mat som vi. Det är skönt faktiskt