• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    AAEV skrev 2013-02-24 09:47:42 följande:
    Olympia äter varken köpegröt eller välling. Inga barnmatsburkar heller, hon äter samma mat som vi. Det är skönt faktiskt

Verkar som vi har en sån grabb här!

Burk ratade han helt! Så han smaskar samma som oss.
  • nilepile89

Va olika det kan vara angående maten, Lea ratar hemmalagad mat men burkarna äter hon jättebra många sorter.

• JWall

Säg att det är så att de har lite sämre aptit när de håller på att få tänder? Jag får truga och lirka för att han ska äta bara några tuggor!

Grattis till de nya bebisarna och hoppas att det är bättre med lillkillen Tekla!

• Tekla78

Nu är vi hemma sedan ett dygn tillbaks. Så skönt att slippa ringa på klockan för minsta lilla som man behöver, men såklart var det skönt att ligga inne och slippa oroa sig för andningen också. Nu mår Emil mycket bättre, han sov hela natten inatt och hoppas han gör det nu inatt också. Han har lekt och ätit hela dagen och vi har inte behövt inhalera så mycket heller för den delen. Någon frågade om syresättningen. Den var aldrig riktigt dålig, men i fredags förmiddag hade han jobbigt och fick inhalera varannan timme. När vi blev inlagda låg den mellan 90-93% och när vi blev utskrivna låg den mellan 95-97 och ibland gick den upp till 100. Inte farligt om den går under 85, men obehagligt. Hjärtbebisar har runt 80% hela tiden sa läkaren. Tack för alla krya på förresten!

• millifjor

Skönt Tekla! Bra att ni ändå fick vara kvar så de har koll på Emil

Blä vilken natt vi har haft :-/ kan det vara tanden som spökar tro? Gned in tandköttet med Alvedon och då somnade hon faktiskt i ett par timmar! Idag ska vi inte göra nånting, bara slappa

• millifjor

Nån som har nåt bra tips mot torra kinder? Raklans kinder är jättetorra jämt, har smörjt med fet kräm och nu även idomin, men tänkte om nån har nåt annat tips!?

• grahnkotten

Jag brukar smörja m rapsolja (inte för mycket! Då blir det kladdigt!) jag använder en lite sprayflaska m rapsolja t hela min kropp också som mjukgörande! Annars en salva som heter propoliscreme, kanonbra och funkar på allt! Innehåller inget vatten så det är super nu på vintern!

• anjiali

Weledas calendula barnolja är fantastisk. Har torra barn å den hjälper. Finns i hälsokosten. Hade inte klarat mig utan. Dyr men bara naturliga bra saker i.

• EllaBella02

Här är det fortfarande SM i snor och host. Jag öser i koksalt för att få det att släppa. Idag provade vi även 8 månadersburkar men det var ingen hit varken för mig eller bebis. Hon har inga tänder än. Men det är ju bitar nu i maten. Hon satte i halsen och fick kväljningar och jag tyckte det var otäckt. Jag mosade potatisen och ärtorna själv.