• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnaKaffekanna

Den bästa krämen jag har provat är decubal! Min sons torra kinder blev bra inom 2 dagar. Inte så dyr heller och finns i stor tub! jättebra

• Tekla78

EllaBella, vilken tillverkare var det? Har hört att Semper har riktigt stora bitar. Har provat Hipp som verkar vara minst bitar och Nestle har lite större än Hipp. Emil har ätit macka ett bra tag nu och jag tror det hjälper nu när jag introducerar bitar.

Tror lilleman har fått sin första tand nu, men det är svårt att se om han inte gallskriker så jag är inte helt säker Ont har han i alla fall, stackarn.

• juliaannaeva

Nu som ger smörgås hur stora bitar ger ni o vad gör bröd? Tycker de är så otäckt om hon sätter i halsen...

• Sladdis

Jag ger lingonbröd (inte lingongrova som har korn i). Upptäckte att grovt bröd fungerar bättre eftersom det delar sig i munnen av saliven medan ljust bröd bara blir till en degklump som i alla fall Matteo sätter i halsen. Ger små bitar men inte pyttesmå.

• nilepile89

Jag gav Lea någon burk med hipp 8 mån. Det var inga problem med bitarna men semper fick hon kväljningar av. Det var väldigt stora bitar i dem. Men kollar man på hipp verkar det vara väldigt små bitar.

• millifjor

Vår bebis ratar puréer. Hon vill hellre ha bitar och plocka i sig själv. Men då får hon inte i sig så mkt...

Behöver tips för tandsprickning! Hon skriker rakt ut i falsett och verkar lida väldigt, vad gör man!???

• FruSandra

Vilgot är fortfarande sjuk :( hosta har han gjort hela tiden men nu har snoret blivit genomskinligt och rinnit igen :(
    Va till läkaren igår igen och denna gång fick han bricanyl mot hostan, inatt har han knappt hostat nånting :)

• AnnaKaffekanna

millifjor: Jag provade att smörja Dantes tankött med flytande alvedon. Det funkade faktiskt! Innan har jag oxå testat att ge en alvedon som stolpilla, funkade oxå. Men att smörja på alvedon känns ju bättre eftersom mängden inte blir densamma. Har dock bara gjort det när han har haft som mest ont..

• chess07
    millifjor skrev 2013-02-26 09:19:29 följande:
    Vår bebis ratar puréer. Hon vill hellre ha bitar och plocka i sig själv. Men då får hon inte i sig så mkt...

Behöver tips för tandsprickning! Hon skriker rakt ut i falsett och verkar lida väldigt, vad gör man!???

Vår grabb ratar oxå puréer och även gröt. Så nu får han plocka själv oså jag vi kommit på att han älskar turkisk yoghurt med rivet äpple i!