• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    Gulia84 skrev 2013-02-26 12:37:34 följande:
    Chess07 och milifjor: Då verkar BLW något för era små! se.babycenter.com/a1007100/vad-är-blw-baby-led-weaning

Jajjemän ! Han älskar att sitta och äta själv. Blodpudding är en överlägsen favorit än så länge. Smörgåsrån med messmör, Apelsin, päron och äpple är oxå riktigt smaskens!

Det är bara fantasin som kan stoppa oss ;)
  • juliaannaeva

Men hur stora bitar ger ni då? Min Tyra använder sina tänder flitigt och biter av allt! Tycker det är otäckt när hon tar för stora bitar! :(

• millifjor

Har smörjt med alvedon men det hjälper bara ett litet tag :-/ ska gå till Apoteket och fråga om de har nåt annat!

Hon äter iaf gröt, och turkisk yoghurt med
    Har spanat in blw, får bog bli nåt sånt

• Sladdis

Millifjor: Vi köpte Aftamed på Apoteket. Det är en salva som egentligen är mot höstblåsor i munnen men som både BVC och apotekspersonalen rekommenderade för tandsprickning. Den var jäkligt svår att smörja på gommen men den verkade hjälpa lite iaf. Den är ju bedövande.

• chess07
    juliaannaeva skrev 2013-02-26 14:17:30 följande:
    Men hur stora bitar ger ni då? Min Tyra använder sina tänder flitigt och biter av allt! Tycker det är otäckt när hon tar för stora bitar! :(

Det är olika stora, ibland mindre och ibland stavar. Han biter av och tuggar och mosar i munnen fast han inte har tänder!
  • skuttare

Min lilla är oxå jättekänslig för bitar. Det får inte vara för tjockt heller för då kväljer det henne direkt. Därför har jag inte vågat prova smörgås än. Hon är ju ioförsig inte ens 7 mån och har bara ätit sen 5.5 mån. Det kommer väl