• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Alltså min mens är så weird! Hade ju värsta största första gången för en månad sedan, men nu är det bara pyttelite knappt blod utan vara brunt och lite mensvärk. Fick det 26 dagar efter förra och har hållt i sig sedan i söndags. Är mensen lite konstig i början eller?

• chess07
    EllaBella02 skrev 2013-02-27 08:31:59 följande:
    Alltså min mens är så weird! Hade ju värsta största första gången för en månad sedan, men nu är det bara pyttelite knappt blod utan vara brunt och lite mensvärk. Fick det 26 dagar efter förra och har hållt i sig sedan i söndags. Är mensen lite konstig i början eller?

Det är nog inte omöjligt att den beter sig konstigt. Själv har jag fortfarande inte fått tillbaka min! Känns som den borde göra sig påmind snart då ja inte ammar lika mycket nu som innan. Ammar 5 ggr/dygn istället för 10!! Haha
  • SaJo81

Min mens har vart lite knas efter båda mina graviditeter så det e inte omöjligt att den blir lite skum, denna gången har jag satt in spiral och fått monsterblödningar :S blöder ur en sån där super plus tampong på en halvtimme/timme första två/tre dagarna :(

• millifjor

Min mens är knas med. Den var punktlig i två månader i rad men nu sist tog det 2 veckor till innan den kom, dessutom blöder jag mer nu med...

• momster

Denver äter inte heller några bitar. Han måste ha mosat helt. Gör vi maten själva måste den späs ut med ersättning i köp burkar är han kvar på 4 månaders burkarna.

Min mens är inte heller som den brukar. Har bara haft nån blodig flytning än så länge och jag har inte ammat på snart 5 månader.

• FruSandra

Usch, ja är inne på min andra mens.. Börja idag... :( hoppas dock att den ute varar lika länge som första gången, då va den i närmare 2 veckor

• SessanM

Vilken fantastisk natt vi haft! Emilia vaknade 3 gånger i går kväll och 2 (!) i natt, helt sjuk ju! Vågar dock inte hoppas att det fortsätter så men bättre har det ju definitivt blivit. ÄNTLIGEN!!

• chess07

Sessan: va skönt!! Det gör så mycket att få sova lite längre stunder på natten!

Jag vågar knappt säga det men både igårnatt och inatt sov lilleman fram till halv 5 utan uppvak!! Då fick han komma över till oss och amma och sova vidare :)) helt otroligt!

Vi har haft problem med torra röda kinder på Arvid och jag har smort med idomin utan resultat. Iförrgår så "orkade" jag inte hämta idominen utan tog libero lotion istället och vad hände? Kinderna var mycket bättre dagen efter!! Vi har libero krämen oxå så den använder jag på kinderna nu och han ser myycket finare ut!

• Tekla78

Skönt att få sova! Jag har lyckats få lilleman att somna om två nätter i rad utan att ge ersättning, så nöjd! Tänker att det är första steget till hela nätter.

Emil tog nog sitt första kryptag idag :) Han ålar rätt snabbt nu, men idag stod han på alla fyra och tog en hand fram och benet. Han har inte riktigt styrkan ännu, men snart så :)

Sen tror jag att första tanden är på G. Till höger om de två klassiska som brukar komma först nere. Den är inte supertydlig, men det är iaf vitt. Man kan bara se den om han gallskriker så man vill ju inte kolla i onödan.