• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Tyra har haft blåmärken på alla sina 3 tänder. BVC sa att det var vanligt! Dock har det aldrig kommit blod, eller i alla fall aldrig som jag sett. Tyra har också börjat sova bättre, inte alls så många uppvak och förut ville hon alltid komma över vid 02. Nu lyfter jag oftast inte över henne förens 05
    Hon har också börjat ställa sig upp där hon kan ta sig upp med hjälp av att dra sig upp! men lite farlig för hon har ju inte riktigt balansen än! ;)

• millifjor

Jag har en Beco Gemini! Jag tycker den är kanon, men har ju bara att jämföra med baby Björn och den är ju skit :-/

• Tekla78

Ja, det här med att ställa sig upp själv. Emil är så van att jag håller i honom när han står så han släpper händerna för att ta tag i något och rasar ju såklart direkt då. Lite sött

• grahnkotten

Millifjor: är den lika smidig som man kan läsa? Har du provat att bära på ryggen? Har hittar en på blocket som jag får köpa för en billig peng, så är lite sugen!

• millifjor

Grahnkotten: jag tycker den är rätt smidig. Har bara testat att ha en 1 åring på ryggen o det funkade fint! Jag älskar den maken gillar det inte, han tycker den var bökig att få på sig, men det tycker inte jag! Vi har varsin sele, han har en babybjörn o jag har Geminin

• grahnkotten

Millifjor: det är klart olika vad man tycker, så vilken tur att ni har två då! ð??? Jag har köpt den, så väntar m spänning på att den ska dyka m posten nästa vecka! Ska t fjällen t nästa helg så det hade varit kanon att använda den då!

Jag beställde Olga rönnbergs bok om träning för gravida och för gravida och den är verkligen SUPER! Fick den m posten igår och har läst lite, och det är mycket bra träningstips! Lättläst, bra förklaringar och tydligt! Så ett tips till er där ute som vill träna hemma eller som vill få tips t gymmet! :)

• EllaBella02

Idag har tösen sovit i sin säng för första gången på dagen. Ammade först och la henne i sin säng efter. Lite gnäll sedan somnade hon. Sov i en och en halv timma. Nu ikväll ammade jag och sen så lakat över henne i sin säng och gav henne välling.när hon var klar med den dålig hon och pillade lite på min hand sedan somnade hon vid kvart över sju. Jag känner sjuk separationsångest och vill lägga henne bredvid mig direkt : )