• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Gulia84

Mannagrynsgröt till 7-månaders gjord på mjölk. Är det ok tror ni?! Han smakade på min nu och älskade det!
    Han vägrar all annan gröt...!

• Tekla78
    Gulia84 skrev 2013-03-04 09:58:07 följande:
    Mannagrynsgröt till 7-månaders gjord på mjölk. Är det ok tror ni?! Han smakade på min nu och älskade det!
    Han vägrar all annan gröt...!
    Det borde vara ok tycker jag om han får i sig järn på annat sätt eftersom gröten är järnberikad. Min parvel äter nu havregrynsgröt gjord på ersättning eftersom de drog in produktionen för den gröten han åt efter tungmetallslarmet (mjölkfri EnaGo). Sen äter han två "riktiga mål" om dagen med kött i och ibland får han macka med leverpastej.
  • Tekla78
    millifjor skrev 2013-03-04 08:50:20 följande:
    Jag har jobbat halvtid sen första januari! Och om 2 veckor börjar jag på heltid
    Gaaahh! Hur känns det? Fast det kanske blir en mjukstart å andra sidan?
  • Gulia84

Tekla78:
    Han äter bara kyckling med sötpotatis än. Är det tillräckligt med järn tro? Sen dricker han ersättning Nan2. Där i är det ju mer järn. Vad får han för bröd?

• SaJo81

Jobbar stenhårt....eller inte :)

Sitter visserligen på jobbet, i arbetskläder men som sagt....sitter

• chess07

Att ni orkar börja jobba redan! Jag har bara lovat att ta extra om det behövs! Tänkte börja i sept igen!

Angående järnrik mat, Arvid älskar blodpudding ! Jag steker den lätt så den inte får hård yta och sen skär ja den i stavar eller bitar så äter han själv. Jag tycker själv inte om blodpudding men vill han ha det så varsågod! :)

Arvid fick smaka på brieost igår och älskade det!! Frågan är om man får ge det till de små?? Nån som vet?

• millifjor

JG har liksom inget val, mannen vill ju vara hemma med! Så att orka eller inte orka. Jag gört för Rakels skull! ingen av era män som vill vara hemma?
    Men det var skönt att mjukstarta med halvtid, men snart blir det full fart!

• SaJo81

Säger som Millifjor: orkar och orkar! Min man hade kaos på jobbet med massa problem senaste månaderna och har dessutom även innan det längtat efter att få vara hemma med grabbarna så det e ju hans tur nu :)