• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Rakel ska nog börja på förskolan i november om vi får en plats. 7-14 mån-tors och ledig på fredagar är tanken.
    Tycker att det är lagom att börja då, svårt att säga när det passar eller inte. Beror ju på helt vad man har för barn! Vet en kompis vars barn var helt sjövild så det var perfekt för barnet att börja vid 1 års ålder. Givetvis inte gå långa dagar men hon var så nöjd och glad att det äntligen hände något
    Sen vet jag de som inte "borde" börja förrän de är två år.
    Hur Rakel kommer bli är ju svårt att se nu, men hon är ju allt annat än lugn, haha! Kan ju bero på att hennes mor har Adhd

• skuttare

Supersnorig bebis här idag. Stora tjejen var på dagis igår och förra veckan. Igår em efter att jag hämtat så ringer de för att meddela att de har ett konstaterat fall av rs så nu får stora tjejen vara ledig. Natten har inte varit rolig och värre blir det väl, speciellt om det är rs och inte en vanlig förkylning. Stora tjejen har varit förkyld och jag har nån skit som sitter i luftrören. Hostar som en tok! Hoppas bara det inte är rs!!

• FruSandra

Idag har vi varit på Bvc, de var Boel-test. Dock klarade han inte de, de va en av "klockorna" han inte brydde sig om, hörde han inte eller struntade han bara i den för att de fanns annat mer intressant?
    Ja sa redan från början att ja inte tror han klarar de då han nyss har varit/är förkyld..
    Men hon sa att ja inte skulle oroa mej vilket ja inte gör..

Han är nu 76 cm lång och väger 9345g.
    Hon tycker även att de är för tidigt att han går om man håller i han.. Hon sa att vi kan räkna med ett par blåmärken :)

• Tibell

När görs Boel testet ?
    Vi var på 8 månaders kontroll igår.
    Lillskruttan väger nu 6.2 och är 62-63 cm...det artar sig ;)
    Nu går hon även upp i kryp så fort hon kommer till mjuka underlag och står och gungar.
    Hoppas ändå det dröjer ett bra tag till innan hon kryper ! Hon är ju min lilla bebis !

• AnnaKaffekanna

Har föräldrarpenning fram till aug. Men Dante kommer inte att börja på dagis förrän han är iaf 4-5 år. Min dotter Leia fyller 5 år på tors och hon kommer att börja till våren. Har ordnat så jag kan vara hemma med de småGlad. Har haft turen att ha ett väldigt flexibelt jobb där jag styr schemat själv.
    Är även konstnär och kommer att sälja mer tavlor. Jag ska ta detta med konsten på allvar denna gången!

• Gulia84

Är det för tidigt om de går när man håller i dem???!!!!!???? Det har ju Liam gjort sen han va 5 ju......