• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Jag börjar jobba på månd. Kommer jobba mån och fredagar fram till september. Ska bli skönt samtidigt som det är lite vemodigt

• SaJo81

Millifjor: verkligen toppen! När dom andra två föddes hade jag precis blivit av med jobbet så då hade vi inte ekonomisk möjlighet för min man att va hemma eftersom han hade enda inkomsten, nu har vi möjligheten att dela så jag tycker han och barnen förtjänar det :)

• chess07

Nu är iof vi hemma båda två och har varit sen Arvid föddes så vi kanske hade gjort annorlunda om sambon jobbat. Är lyxigt att få vara båda hemma, nu är de ju pga att han inte får något jobb trots 4 år på högskolan men vi hade inte velat ha de annorlunda! :)

• grahnkotten

Här kommer jag vara hemma tills sept och då går mannen hem och är hemma till årsskiftet! Så det känns bra för oss!

Jag ger Melvin mjölkprodukter i maten: grytor m creme fraîche å grädde.. Har hittat barnrecept så tänker mig att det ska funka! sedan får han ju inte samma grytor varje dag, så ibland blir det bas m krossade tomater! De mål han får gröt å annat Järnberikat får han inget laktos och mer C-vitamin så då tror jag att han klarat av att ta upp järnet!

• skuttare

Här börjas det jobba i september. Maken blir hemma året ut och sen blir det inskolnig efter nyår. Sista barnet och det känns vemodigt. Stora tjejen började jag jobba när hon var 10 mån för det var min enda chans att få tillbaka jobbet eftersom jag blev arbetslös när jag var gravid. Det kändes jättetidigt. Lite panik då jag jobbar skift och hon var supermammig i separations fasen. Men allt gick bra!!! Nu vill jag dock njuta av mammaledighet lite längre

• juliaannaeva

Tyra äter väldigt mycket mjölkprodukter tror jag men BVC sa att det var okej. Till frukost får hon yoghurt med jordgubbar. O smörgås med messmör eller Philadelphia ost. Och leverpastej stavar.
    Till lunch någon lagad mat. Idag makaronilåda med frukt till efterrätt. Sen frukt till mellis.
    Kvällsmat ungspannkaka. O sen gröt innan läggdags med katrinplommon o jag gör egen gröt så den görs på havregryn,vatten och en skvätt grädde. Hon får lite extra grädde för att hon inte riktigt gått upp i vikt så bra :-/
    BVC sa bara att det var viktigt att hon fick i sig järn tex via leverpastejen och c-vitamin!

• EllaBella02

Min sambo kommer va hemma senare : ) planen är art jag ska vara hemma till november. Nu är jag lätt irriterad dock. Köpte en Britax Max way i veckan. Läser idag i instruktionsboken att Volvo V70 bara står med från 2007!! Vi har en 2001:a. Jag får ett sammanbrott om den inte är godkänd för vår bil. Ringde BP och hon skulle ringa Britax imorgon, men hon sa art hon aldrig hört talas om det, utan sa bara det inte finns AB och art stödbenet står bra så är det det enda som de tittar på när de passar in stolar. Men då kan man ju undra varför de skriver från årsmodell 2007 för. Och så kan man ju även börja undra om man måste köpa ny bil också : (

• juliaannaeva

Jag ska vara hemma tills februari 2014 i alla fall ska ha en kompis son som är funktionshindrad ett par timmar i veckan bara vet inte om jag ska kalla de jobb direkt men han ska följa med mig till stallet och när jag storhandlar och lite så ska bli skönt att komma ifrån ett par timmar på eftermiddagen då och då!

• Sladdis

Jag börjar jobba i september och då skolas Matteo in på dagis. Han är då 1 år och 2 mån. Tanken är dock att jag ska vara ledig på måndagar och mannen på fredagar så det blir bara tre dagars dagis per vecka. Skönt med en lugn start. Dessutom jobbar jag bara 75% så hans dagar blir inte så långa.