• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Jag jobbar oregelbundna tider 6-14 ena veckan och 14-23 andra. Så ena veckan går hon vara mellan halv 8 - 14-30 och andra 13:30 - 17 typ.

• Tekla78
    Gulia84 skrev 2013-03-04 11:42:58 följande:
    Tekla78:
    Han äter bara kyckling med sötpotatis än. Är det tillräckligt med järn tro? Sen dricker han ersättning Nan2. Där i är det ju mer järn. Vad får han för bröd?
    Han får det bröd som vi äter för tillfället. Oftast blir det rågkaka eller Äntligen eller något annat vitt bröd som storebror kan tänka sig att äta. Det gäller bara att kolla gomen efter ett tag så att det inte samlas massa där. Kan inte svara på om det är tillräckligt med järn, men ge C-vitamin efteråt för att maximera upptaget.

Jag ser inte direkt fram emot att jobba, inte heller ser jag fram emot att maken ska vara pappaledig eftersom han vantrivdes ganska mycket sist. Nu har han ju helt andra förväntningar i och för sig. Sen vet jag att familjelivet mår gott av att båda varit hemma.

Bara en sån sak som när hela familjen ska iväg någonstans. Innan mannens första pappaledighet var det jag som packade till barnet, sen gjorde jag mig i ordning själv med resultatet att han trodde att jag gjort mig i ordning hela tiden och inte sett packandet. Efter föräldraledigheten var det han som packade barnets saker och jag gjorde mig själv färdig och så blev vi färdiga samtidigt
  • FruSandra

Vilgot ska börja inskolning i jan/feb.. De är de enda ja vet, då är han 1,5 år.. Tycker inte barnen har nåt att göra där innan.. De har lixom inget utbyte av de..
    Antar att ja jobbat för länge (11 år) för att se nåt bra med de..
    Då ska han heller inte gå heldagar...
    Usch ja får ångest av bara tanken :( ja kommer säkerligen va den där jobbiga mamman som klagar på saker jag inte är nöjd med vad gäller förskolan.. Ingen kommer vilja ha utvecklingssamtal med mej, för ja kommer va för jobbig o säga vad jag vill :D hahaha

• HannaVirrpanna

Chess: man kan annars koka blodpuddingen i mjölk så slipper man Steka den!
    Brie är väl salt? Det är den anledningen jag kan komma på till att inte ge?

Millifjor: min sambo ska självklart vara hemma, var hemma ett år var med sonen och kommer nog bli lika den här gången. Fast jag kommer nog inte vara hemma ett helt år utan börja till sommaren. Ska jobba extra nu på torsdag och fredag. Känns kul :)

• SessanM

Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med föräldraledigheten då mitt jobb gick i konkurs i samma veva som Emilia föddes. Planen är iaf att hon ska börja dagis jan/feb 2014, sedan beror det ju på om jag får jobb hur vi delar upp det.. Synd, men vi har ju inte så mkt att välja på i nuläget.

Här har vi haft en lite jobbig helg då Emilia varit relativt ointresserad av att äta och sambon har magsjuka. Jag ock Emilia bor därför hos mina föräldrar för tillfället, verkar ha funkat då vi (iaf än så länge) är friska.

• nilepile89

Jag skall börja jobba i november, är tanken nu Lea skall börja förskola då, men får visningen plats så kommer sambon vara hemma. Tills hon får plats. Hon kommer inte behöva gå fulltid, då jag alltid är ledig minst 1 dag i veckan då jag jobbar helger. Men vi är ju sugna på en bebis till nu. Så vi får väl se hur det går på den fronten isf kanske hon inte börjar på förskola föränn senare.

• chess07

Tanken här är att han ska börja på dagis i sept men eftersom jag jobbat dag/kväll/natt/helg så kommer vi se till att det inte blir många timmar i början. Kanske 5 h 3 dagar i veckan. Det beror lite på hur det ser ut för sambon!

HannaVirrpanna skrev 2013-03-04 22:31:50 följande:
    Chess: man kan annars koka blodpuddingen i mjölk så slipper man Steka den!

Brie är väl salt? Det är den anledningen jag kan komma på till att inte ge?

Millifjor: min sambo ska självklart vara hemma, var hemma ett år var med sonen och kommer nog bli lika den här gången. Fast jag kommer nog inte vara hemma ett helt år utan börja till sommaren. Ska jobba extra nu på torsdag och fredag. Känns kul :)

Koka i mjölk? De har ja aldrig hört! Men... Eftersom mjölkprodukter hämmar järnupptaget så känns ju det som att motarbeta att man ger blodpudding, har jag fel...?

Brieost är inget han ska få av tillvardags ;) men de va kul att han gillade det! Tänkte inte på att den är salt!