• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Glömde skriva att Vilgot ibland får ersättning som mellis och han får alltid fruktpure efter maten :)

• millifjor

Rakel får frukost vid halv 8 typ. Då turkisk yoghurt, 1 halvt ägg och ibland lite bröd.
    Sen fruktstund vid 10 typ.
    Lunch halv 12, maten som vi äter. Hon ratar puréer och bebisgojs
    Sen mellanmål typ 14-15. Frukt eller lite gröt.
    Sen middag vid 17 tiden, då vår mat och lite gröt om hon äter dåligt.
    Hon vill helst inte bli matad och då får hon ju inte i sig så mkt själv
    En flaska ersättning innan läggning vid 19.
    Och en flaska ersättning vid 4 på natten sen!

• chess07

Trodde de bara va jag som gav Arvid mat ofta! Haha

Han ammar kring 05, frukost vid 8 (turkisk yoghurt med frukt och en halv "äntligen" skiva med messmör), ammar kring 10, lunch kring 12 ( det vi äter oftast), ammar eller frukt och keso (eller något annat) vid 14-15 och middag ( det vi äter) vid 17:30 och ammar igen vid 19.

Eftersom han inte vill bli matad med annat än yoghurt och fruktpure så får han inte i sig så jättemycket de andra målen.

• FruSandra

Har jag berättat att Vilgot flyttade ut till eget rum i söndags?
    Han sover SÅÅ!!! Mycket bättre!
    Från att vakna 4-7 gånger per natt så vaknar han nu 1-2 gånger, o då e den andra gången vid 5.30.

• chess07
    FruSandra skrev 2013-03-06 21:19:06 följande:
    Har jag berättat att Vilgot flyttade ut till eget rum i söndags?

Han sover SÅÅ!!! Mycket bättre!

Från att vakna 4-7 gånger per natt så vaknar han nu 1-2 gånger, o då e den andra gången vid 5.30.

Det är ju underbart!! Så va min ena brorsdotter. Hon fick eget rum vid 7 mån och hon hade aldrig sovit så bra som när hon fick det! :)
  • skuttare

Kul att se hur alla gör med maten!! Jag har tänkt amma bortåt året lite grann men nu äter hon två grötmål och ett mat. Känns ju bättre att ge mer mat och mindre gröt då kan jag tycka. Börjar nog med det om ett par veckor. Ligger lite efter de flesta här då min är född 29juli

Vår dotter har äntligen börjat somna av sig själv i sin säng på kvällen om man ligger bredvid . Det är skönt och underlättar ju väldigt

• AKT83

Såhär äter vi;

8-9: frukost (gröt)
    11:30-12-30: Lunch (barnmatsburk och fruktpuré
    14: mellis (frukt och smörgås eller färdiggröt om vi är i farten)
    16: mellis 2 vanlig frukt
    17:30-18: middag (barnmatsburk ev. Fruktpuré)
    20: gröt innan sänggående
    03-05: ammar ca 1-2 gånger

• Lovisblomman

Någon annan som har en gnällspik hemma? På dagarna är tösen relativt nöjd. Men nätterna är ett konstant gnäll o grin. Somnar fort o lätt men vaknar ofta o är så missnöjd!
    Hon är sju mån o en vecka nu. Tänkte om d kanske är ngn fas nu el nå annat?

• anjiali

Jag har börjat jobba måndagar å tisdagar. Mileas pappa vill vara hemma också. Till hösten börjar vi båda jobba heltid å Milea får börja dagis.
    Jag tycker det känns jobbigt att hon ska börja när hon är så liten men verkligheten är tyvärr att vi inte har pengar att vara hemma mera. Men hoppas att tillsammans med mormor göra hennes dagar korta och min man är ledig en dag i veckan.
    Känns trist att verkl