• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Äter era bebisar ett eller två mål med lagad mat per dag? Är det runt 8 månader man inför två eller hur är det? Glömmer så fort:-S

• enilorac81

Skuttare, började igår med att ge två mål mat, lunch och middag. Innan dess har jag gett gröt till middag, men nu är det ändring på det

• tundra

Jag slutar amma idag. Aj.

Ända sedan vi började med större bitar i maten spyr David av bröstmjölken. Jag kan vänta nån timme innan jag ammar och ändå blir det pölar överallt. Ammar jag inte så spyr han inte.

Tycker det känns bäst att fokusera på maten nu. Han är ju mjölkprotein allergiker och jag har ju fått undvika allt sånt själv i min kost.
    Så det känns helt rätt men lite sorgligt.

Knepigt att distrahera honom från mina sprängfyllda bröst bara när han är kinkig samt inte roligt att sova inatt.
    Men skam den som ger sig.

• EllaBella02

Vi ger två mål lagad mat nu. Frukost gröt, ammar, lunch, ammar, mellis, kvällsmat, välling ammar. Inte alltid hon får mellisen, beror påbörjad hon vaknar.

• juliaannaeva

Jag ger bara mat.. Hon dricker enbart vatten ut flaska!
    Frukost mellan 07-08
    Lunch mellan 11-12
    Frukt vid 14
    Kvällsmat mellan 16-17
    Gröt vid läggdags runt 19

• tundra

Ojoj vad sur han är min lilleman utan tutte. Ändå ammade jag bara 1 ggr igår.

Försöker trycka i han mat men det hjälper inte humöret. Han som är så glad annars.

Svårt att vara stark men nu vänder jag inte tillbaka.

• FruSandra

Vi har gett 2 mathållning länge..

8-9.30- frukost, gröt
    11 frukt/ flaska eller avoccado
    12-13 lunch
    15 gröt
    17-17.30 middag
    18.30-19.15 200ml välling,,.

Tycker inte vi gör annat än äter :D
    Allt beror ju på när o hur han sover också..

• Sladdis

Jag har inte börjat ge middag två gånger än. Så här äter Matteo:

7-8 gröt
    10-11 ersättning
    13-14 burkmat med fruktpuré
    16-17 smörgås
    19 gröt

• AAEV

Olympia äter:

06 ammas
    07.30 frukost (smörgås, youghurt med frukt)
    11.00 frukt+ ev. Amning
    12.30 lunch (det vi äter, idag kött och klyftpotatis med grönsaker)
    14.30 amning
    17.00 middag (ibland macka+yoghurt, skrädmjöljsgröt eller den middag vi äter)
    19.00 amning
    20 180 ml ersättning
    23 amning
    03 amning eller ersättning.

• grahnkotten

Oj, vad mycket era gudingar äter! Eller så äter vi dåligt! Melvin brukar amma 06-08, beroende på när han ammar blir det gröt el fruktstund vid 9-10, lunch vid 14, gröt runt 18 å sedan välling vid 20. Hmm, kanske borde lägga in fruktstund på eftem men oftast sover han långpass och då sover han över måltider!