• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis
    Vitsippa80 skrev 2011-11-17 11:26:11 följande:
    Nyss hemkommen från VUL där vi såg ett bultande hjärta och ett litet, litet knyte. Vilken befrielse! Blev så lättad att jag började gråta. Jag vet att faran inte är över men för varje dag som går är vi ju ett steg närmare...
    Åhhh, så härligt!!!Solig
  • AnnA1985

Nån fler än jag som har värken från helvetet i svanken? Fyfan va lack jag blir! Skapligt lättirriterad är jag också... mummel mummel...

• enilorac81

Lättirriterad blir jag! Har haft lust att skrika på folk som jag tycker går i vägen framför mig, som tar "min" sittplats på t-banan osv. Känner mig som ett monster som skriker inombords men får hålla klaffen för annars bilr det pinsamt.

• AnnA1985
    enilorac81 skrev 2011-11-17 14:41:45 följande:

Lättirriterad blir jag! Har haft lust att skrika på folk som jag tycker går i vägen framför mig, som tar "min" sittplats på t-banan osv. Känner mig som ett monster som skriker inombords men får hålla klaffen för annars bilr det pinsamt.

Känner likadant när jag är på ett ställe med mycket folk :p
    Bara tur att jag kan behärska mig på min praktik där det är psykiskt sjuka människor de jobbar med.
    Fast där tar jag inte åt mig, trots att jag igår blev kallad "Gör nåt åt det då, ditt jävla svin!!" när jag sa att jag önskar att jag kunde få bort vårdtagarens röster.  
    På nåt konstigt vis känner jag mig lugnare när jag praktiserar, weird!
  • tundra

Illamåendet från igår är som bortblåst! Inte ens trött längre. What???! Mått oförtjänt bra.
    Jag var beredd på 24 h om dygnet nonstop som det var förra gånget. Känns konstigt att det går så upp och ned. Men men tacksam är jag.

• Dröm 85

Tänkte man kunde vara med här..Plussade den 4 nov efter 3.6 års försök utan resultat..

Det är kul ch läsa hur nu andra mår och har det..

Jag undrar bara kan allt varar okej jag mår toppen känner bara mens värk lite mellanåt, annars inget mer..

Tacksam för alla svar kram och lycka till alla =)=)

• Woogie

Välkommen dröm 85! Vad härligt att plussa efter så mycket längtan! Med min yngsta (nu 15 mån) tog det 13 aktiva försök, samt Pergo, men troligen var det största problemet ett stor cysta som inte upptäcktes förrän efter jag faktiskt hade blivit gravid. Den opererades ut i våras och jag misstänker att det är därför det här gick snabbare.

Idag är jag ledig (jag är ledig en dag i veckan fram till nyår) och ska städa och tvätta, men fastnade här... N har sprungit fram och tillbaka mellan kattmatskålen och mig och gett mig en bit mat (torrfoder) i taget. Gulle! Efter hans middagslur ska vi hämta storebror i skolan och sen handla lite nödvändigheter. Jag ser fram emot en hel helg full av mys och Harry Potter. Sen är det bara en vecka kvar till 1:a advent!! Wohooo! Det enda jag redan saknar är glögg. Jag vet att det finns saftglögg, men jag är verkligen inte glad för den... Nåja, det ska väl gå. :o)

Hur går det på julklappsfronten hos er? 

Jag kan fatta avgörande och mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Blåklockan79
    Woogie skrev 2011-11-18 10:44:05 följande:
    Idag är jag ledig (jag är ledig en dag i veckan fram till nyår) och ska städa och tvätta, men fastnade här... N har sprungit fram och tillbaka mellan kattmatskålen och mig och gett mig en bit mat (torrfoder) i taget. Gulle! Efter hans middagslur ska vi hämta storebror i skolan och sen handla lite nödvändigheter. Jag ser fram emot en hel helg full av mys och Harry Potter. Sen är det bara en vecka kvar till 1:a advent!! Wohooo! Det enda jag redan saknar är glögg. Jag vet att det finns saftglögg, men jag är verkligen inte glad för den... Nåja, det ska väl gå. :o)

Hur går det på julklappsfronten hos er? 
    Har köpt en saftglögg på willys idag, kostade bara 6,50 så är den inte drickbar så kan jag hålla ut den med gott samvete... Kommer verkligen sakna glöggen i jul, så jag ska prova mig igenom rubb och stubb tills jag hittar en god
  • Blåklockan79
    Dröm 85 skrev 2011-11-18 08:56:57 följande:
    Tänkte man kunde vara med här..Plussade den 4 nov efter 3.6 års försök utan resultat..

Det är kul ch läsa hur nu andra mår och har det..

Jag undrar bara kan allt varar okej jag mår toppen känner bara mens värk lite mellanåt, annars inget mer..

Tacksam för alla svar kram och lycka till alla =)=)

Grattis!!!! Förstår att du/ni är glada nu! Vi försökte "bara" 1½ år med ettan, och drygt 2 ned tvåan som har bf 1/7
  • Tolle83

Åh jag dricker bara blossas alkoholfria glögg :) där har jag tur :)

Svar på tråden Juli bebis 2012