• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bellatrixx
    mommytobe again skrev 2011-11-24 13:39:35 följande:
    Ett Grattis är väl på sin plats:)

På inskrivningen går barnmorskan igenom dina personuppgifter,senaste mens och din nuvarande livssituation, lite bllodprover tas(för hepatit,HIV osv) du får också lämna ett kissprov.

Har du några frågor, går hon igenom detta med dej, och beroende på vilket landsting du är i erbjuder hon ett sk" Freja samtal" ang ev. KUB test......

det gör man genom kombinerat UL och andra prover för art se hur stor risk det är att ditt barn har en kromosomavikelse. Väljer du det får du se den  lille i typ v 13 men annars väntar det till v20 på RUL
    Oh, ajsing för blodprov.. Blir nervös bara jag tänker på det, men det brukar ju inte vara så farligt trots allt,
    men stressa upp sig innan, det är jag bra duktig på Glad

Okej, vad spännande.. Får man fråga vilken vecka du är i?
    Är KUB testet bra att göra? Eller brukar man sällan göra det testet?

Så himla spännande allt är, men ändå lite läskigt.. Man kan liksom inte förstå det ännu,
    men lycklig, det måste jag säga att det kan man lugnt säga att man är! Hihi {#emotions_dlg.flower}

Tack så jättemycket för svaret :)
  • storebrorM

Åå jag blir så trött på mig själv, på oron över missfall. Säger till mig själv att slappna av, njut du är gravid! Men något säger åt mig att inte njuta :S

• mommytobe again
    Bellatrixx skrev 2011-11-24 14:16:11 följande:
    Oh, ajsing för blodprov.. Blir nervös bara jag tänker på det, men det brukar ju inte vara så farligt trots allt,
    men stressa upp sig innan, det är jag bra duktig på Glad

Okej, vad spännande.. Får man fråga vilken vecka du är i?
    Är KUB testet bra att göra? Eller brukar man sällan göra det testet?

Så himla spännande allt är, men ändå lite läskigt.. Man kan liksom inte förstå det ännu,
    men lycklig, det måste jag säga att det kan man lugnt säga att man är! Hihi {#emotions_dlg.flower}

Tack så jättemycket för svaret :)
    jag e i vecka 8, typ....;)

jag gjorde kub test med min tjej, men fick 1 på 110 att det skulle vara fel så bidde fostervattensprov som visade noll och ut kom världens friskaste tjej!så jag blev avskräckt....men många andra gör det
    skulle kunna tro att det e typ 50/50

du får en siffra mellan 2-20 000 och efter det ska du sen ta ställning om du ska gå vidare med fostervattensprov osv........
    men det e ju en bra chans att få ett extra UL;)

vilken vecka är du i?mår du bra eller några grav.symptom?
  • Älskadelillaliv

Hallå är också livrädd för missfall. Antar att det ingår, moderskänslorna börjar redan spöka. Är också rädd för VUL att det ska vara tomt där inne. Vill ju att det ska finnas ett sprattlande räka. Ja den här rädslan får man nog stå ut med, men den är bra dryg.

• Bellatrixx
    mommytobe again skrev 2011-11-24 14:45:34 följande:
    jag e i vecka 8, typ....;)

jag gjorde kub test med min tjej, men fick 1 på 110 att det skulle vara fel så bidde fostervattensprov som visade noll och ut kom världens friskaste tjej!så jag blev avskräckt....men många andra gör det
    skulle kunna tro att det e typ 50/50

du får en siffra mellan 2-20 000 och efter det ska du sen ta ställning om du ska gå vidare med fostervattensprov osv........
    men det e ju en bra chans att få ett extra UL;)

vilken vecka är du i?mår du bra eller några grav.symptom?
    Okej, vad skönt det då. =) Är det då ganska stor risk eller ganska liten? =) Men skönt för dig att flickan var frisk, alla barn är ju annars iofs också välkomna!

Mm, men då kanske det är bäst att ta chansen att kolla det då. Om man dessutom får kolla lite, hihi Skrattande
    Ska du göra ett sånt test nu snart då eller? Kul, då ligger du rätt långt före mig då.. Hihi! När är barnets beräknade födsel då?

Jag plussade igår och det var ganska svagt ännu så jag antar att det är ganska nytt, testade för en vecka sedan ungefär och då var det neg, så jag räknade ut med 14 dagar bakåts ÄL och då blev datumet den 31/7 så då ska jag alltså nu var i vecka 5. Skrattande
  • Bees knees

Mina byxor började kännas obehagliga i midjan så nu har jag införskaffat mammabyxor , herregud vad sköna de är! Kändes lite konstigt att handla dem dock... Jag kommer nog inte göra kub test, känns onödigt när jag inte är i riskzonen och det visar väl ändå bara vissa avvikelser? Eller har jag fattar fel? De flesta föder ju friska barn. Kan hända att jag ändrar mig men tror inte det.

• Angeliic
    Bees knees skrev 2011-11-24 15:13:40 följande:
    Mina byxor började kännas obehagliga i midjan så nu har jag införskaffat mammabyxor , herregud vad sköna de är! Kändes lite konstigt att handla dem dock... Jag kommer nog inte göra kub test, känns onödigt när jag inte är i riskzonen och det visar väl ändå bara vissa avvikelser? Eller har jag fattar fel? De flesta föder ju friska barn. Kan hända att jag ändrar mig men tror inte det.
    Tror många vill göra kubtestet för att få se den lille också Annars får man väl vänta ända till vecka 17-18? 
  • hanka77

Hej tjejer,

så ledsen för alla som blöder och har det jobbigt! Stora kramar till er!

Själv har jag mått lite bättre idag, har inte kräkts en gång, men då gick jag upp och tog Postafen 4.30 imorse. Kom iväg till jobbet vid 9-tiden... Börjar 8. Har varit hos läkaren idag och fått Lergigan och 25% sjukskrivning. Det är en stor lättnad att inte behöva vara på jobbet så tidigt! Jag är verkligen tacksam för det! Man får lite längre tid på sig på morgonen, och det gör jättestor skillnad! 

• mommytobe again
    Bellatrixx skrev 2011-11-24 14:57:11 följande:
    Okej, vad skönt det då. =) Är det då ganska stor risk eller ganska liten? =) Men skönt för dig att flickan var frisk, alla barn är ju annars iofs också välkomna!

Mm, men då kanske det är bäst att ta chansen att kolla det då. Om man dessutom får kolla lite, hihi Skrattande
    Ska du göra ett sånt test nu snart då eller? Kul, då ligger du rätt långt före mig då.. Hihi! När är barnets beräknade födsel då?

Jag plussade igår och det var ganska svagt ännu så jag antar att det är ganska nytt, testade för en vecka sedan ungefär och då var det neg, så jag räknade ut med 14 dagar bakåts ÄL och då blev datumet den 31/7 så då ska jag alltså nu var i vecka 5. Skrattande
    Jag har en cysta i livmodern, samtidigt som fostret växer,växer den, så får gå på kontroller varannan vvecka så tror kub test blir lite mycket, de har stenkoll iaf:) Men annars hade jag gjort det!det viktigast är ju att man e klar på vad man vill göra om hon säger att man har risk för triomesi 13,18 eller 21(downs).så man inte blir tagen på sängen lixom....

bebis ska komma runt 18 juli(enligt mig) min dotter kom exakt 9 månader efter befruktning så jag räknar så igen:)

31:a är ett bra datum, min namnsdag;) är det ditt första barn?
Svar på tråden Juli bebis 2012