• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tvåbarnsmamman78

Är så sjukt trött.. Orkar halva dagarna sen faller jag i koma... Hoppas detta går över snart.. Så trött så att jag kan börja gråts för att det är jobbigt. Har ju två barn att ta hand om. Suck....

Funderar på kub men blev nervös när jag läste här att någon fått 1 på 110 och då gjort fvp.. Vill inte göra det.... Är 33 år i dec.. Hur resonerar ni andra??

• Angeliic

Tvåbarnsmamman78: ett par jag känner fick siffrorna 1 på 100. Mamman var 30 år gammal och de hade försökt länge , flera år, att bli gravida. Iallafall, de valde att inte göra fvp och de fick en helt kärnfrisk liten flicka

• mommytobe again

Tom min barnmorska har sagt att det kanske inte e hundra med KUB, eftersom inte hon kunde redogöra just var siffrorna kom från, kände jag lite att det bara är stressande

Som jag ser det är ju alltid en liten risk att barnet kan vara sjukt, mer eller mindre allvarligt....men finns det några föräldrar som älskar det mindre för det?

Det jag vill komma till är att blir man bara stressad av KUB, är det bättre att låta bli.....

• Jamtlandstaus

Vicki123, FVP står för fostervattensprov. Det kan göras först efter 15 fullgångna veckor så för oss blir det andra halvan av januari... Känns som ljusår bort!

• Dröm 85

Hej alla.. Kan man må så bra utan att må illa lite ömma bröst och mens värk kan allt vara okej?? Kom in i vecka 8 idag

• VikKim

Hej allihop,

Vi plussade i Lördags och har enligt mina beräkningar vår BF dag 26 Juli :) 

• eyalee

Hej alla!  nu har illamåendet kommit med buller och brak, har sluppit sptt men det kommer väl det med.
    var hos barnmorskan igår för hälsosamtal.  hon sa att jag har bf 16juli, men här på familjeliv står det 18 juli, vi får se vad dem säger på ul.

fick tre nya tider.
    29/11 blir det läkar besök ang om min astma
    15/12 blir det fraja samtal om kub
    20/12 blir det inskrivning.

och antar att det blir kub ul några dagar efter det..

det sista min bm sa när jag skulle gå, var att när man mår illa så tidigt i gravideteten så kan det vara ett tecken på tvilling graveditet,
    så vi får se på ul vad dem säger, behöver ju inte vara så..

har två döttre på 2 och 3 år, bgge hinenr fylla år innan bebben kommer. med dem mådde jag inte illa förens runt v9.  nu är jag i v7 och har mått illa till och från sen innan jag plussa och den senaste veckan har det bara ökat.

• Woogie

Hej alla! Igår var jag på VUL hos min gyn. och allt såg så fint ut!!  Solig Den var 6 mm. och låg i livmodern som den skulle. Jag såg också ett fint litet hjärta som pickade så snabbt! Hjärta

Så nu är det första inför KUB fixat, för jag kommer att göra det. Jag kan förstå hur mommytobe resonerar, men vi hade nog haft det tvärtom. Huvudsaken är väl att man gör det som får en att må bäst (om man har möjlighet). Så nu ska jag på UL för KUB... håll i er... fredag den 13/1! När mannen hörde det undrade han om jag kunde ändra datum, men jag vägrar att tro på skrock. Jag tror bara på att det blir sant om man tror på det.

Dock, fortfarande inte något illamående och inga ömma bröst eller ens bröstvårtor. Magen har eventuellt blivit lite större, men jag är inte säker. Med N fick jag ha mammabyxor (efter att ha haft gummiband i knapphålet i någon vecka innan) från v. 10.

Vi har tänkt att berätta för mannens familj på julafton och min familj på nyår. Hur har jag inte funderat ut än. Att hålla det hemligt för min familj är nog inga problem eftersom vi inte kommer träffa dem förrän då, då kan det bli värre men mannens, men vi ska försöka. Anledningen är att det är 3:e barnet nu (och troligen sista) och då är det lite kul att suga på karamellen. Dessutom har min svåger och hans fru precis fått sin tvåa och de kan ju få vara i själva i blickfånget ett tag till.

Imorgon ska vi på barnjulfest med jobbet och på söndag ska jag sjunga med kyrkokören, det kommer bli underbart! :o)

Trevlig helg på er allihop!

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
Svar på tråden Juli bebis 2012