• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • bevingad

Grattis och välkomna till er nya!!

Jag har bölat för allt idag... tårarna bara kommer, kan inte hålla dom tillbaka Lite kul ändå...
    Brösten känns som 2 stora blåmärken, illamående och konstant hunger... ja... så ser mina dagar ut numera...

• Engla80

Va på inskrivning igår och tog alla prover. Ska dit det 27 och få svar samt hämta min journal för att ha den med mig när jag ska på UL i typ februari. Så that is it... inga möten inga kontroller eller nått förän efter rutin UL i v 18 Förvånad Känner mig lite övergiven... Någon VUL erbjuder dom inte längre heller så vill man ha det får man boka privat och det kostar 1000,- Känns inte lägligt att bekosta det nu till jul Rynkar på näsan

Så nu är det väl bara till att vänta och hoppas... Är i v 8 så det är ju "bara" 10 veckor till UL men det känns som en evighet att vänta för att få reda på att allt är ok!! 

• MLT

Igår var jag in till gyn igen, var helt övertygad om missfall då jag haft blodblandade flytningar och väldigt ont i ryggen, bara på vänster sida så oroade mig väldigt för utomkveds. Men allt såg bra ut och jag fick se ett litet hjärta picka. Den ligger lite svåråtkomligt sa han, så först såg han bara en fosterliknande struktur som han kallade det, men sen såg vi båda hjärtat slå samtidigt =) Idag ser allt ut som en vanlig graviditet sa han, men han kunde såklart inte lämna några garantier för att inget kommer hända. På tisdag har jag ett privat vul inbokat sen 3 veckor tillbaka, tänkte gå även dit för att se vad dom säger. Ser allt bra ut då med ska jag slappna av!

• Tolle83

Jag vet inte alls hur jag ska klara mej till den 5e.. Jag vill se ett hjärta nu nu nu!!!

• Vicki123

Jamtlandstaus: Aha, just det.
    Mkt nytt o nya förkortningar. :)

Vikkim: då är det dagen efter oss! :)

Har ni något tips m byxor? Vill inte ha dem knäppta o försökt m gummiband men då sitter de inte uppe riktigt... Finns det inte ngn liten grej man sätter i byxliningen så man kan ha knappen öppen? Vet ni vad jag menar?

Kramar

• MLT
    Vicki123 skrev 2011-11-26 12:13:33 följande:
    Jamtlandstaus: Aha, just det.
    Mkt nytt o nya förkortningar. :)

Vikkim: då är det dagen efter oss! :)

Har ni något tips m byxor? Vill inte ha dem knäppta o försökt m gummiband men då sitter de inte uppe riktigt... Finns det inte ngn liten grej man sätter i byxliningen så man kan ha knappen öppen? Vet ni vad jag menar?

Kramar
    Det finns midjeförlängare som man knäpper dit i vanliga knappen och hålet, med en tygbit för så inte gylfen syns. De kommer i tre olika längder så man kan byta ut allt eftersom magen växer. Jag anvnände sån till arbetsbyxorna, men jag hade nog inte haft den till mina vanliga jeans, tyckte inte det blev så snyggt..
  • tundra

Min älskade man!
    Ligger på soffan och njuuuter av lugnet. Behövde verkligen lite paus-tid vilket maken såg så han tog busplutten och drog iväg några timmar.
    Värst just nu är yrseln och tröttheten. Puh. Men man tankar förhoppningsvis lite energi till senare nu när jag får ett break.

• Angeliic
    Engla80 skrev 2011-11-26 08:20:28 följande:
    Va på inskrivning igår och tog alla prover. Ska dit det 27 och få svar samt hämta min journal för att ha den med mig när jag ska på UL i typ februari. Så that is it... inga möten inga kontroller eller nått förän efter rutin UL i v 18 Förvånad Känner mig lite övergiven... Någon VUL erbjuder dom inte längre heller så vill man ha det får man boka privat och det kostar 1000,- Känns inte lägligt att bekosta det nu till jul Rynkar på näsan

Så nu är det väl bara till att vänta och hoppas... Är i v 8 så det är ju "bara" 10 veckor till UL men det känns som en evighet att vänta för att få reda på att allt är ok!! 

Ja det är helt galet vad länge man får vänta tycker jag. Lite därför jag gör ett kubtest Dels för att få veta att allt är bra, men också såklart att få en den lille lite tidigare Så antar att jag ska på UL första veckan i januari - är du runt vecka 12. Var i vecka 12+5 med min flicka. 
Svar på tråden Juli bebis 2012