• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Angeliic
    Angeliic skrev 2011-11-26 17:51:09 följande:
    Ja det är helt galet vad länge man får vänta tycker jag. Lite därför jag gör ett kubtest Dels för att få veta att allt är bra, men också såklart att få en den lille lite tidigare Så antar att jag ska på UL första veckan i januari - är du runt vecka 12. Var i vecka 12+5 med min flicka. 
    Är ju runt vecka 12 då*
  • Tvåbarnsmamman78

Kub testet ska ju göras i v.11-14 eller något sånt menar de då 10+ något eller ska man ha gått 11 fulla veckor (alltså då v12)??? Förstod ni vas jag menade??

• Angeliic
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-26 19:18:09 följande:
    Kub testet ska ju göras i v.11-14 eller något sånt menar de då 10+ något eller ska man ha gått 11 fulla veckor (alltså då v12)??? Förstod ni vas jag menade??
    Till mig sa de att jag helst skulle gått 12 fulla veckor när man gör ultraljudet. Blodprovet ska ju tas ett par veckor innan det. 

Jag var i vecka 12+5 när jag gjorde ultraljudet  
  • storebrorM

Jag hoppas som sagt att de gör ett tidigt ul iaf, märkte knappt av mitt mf bara små rosa blödningar en gång sen inget mer så är rädd att hjrtat inte slår denna gången.. men inte kan mf drabba mig två gånger. S måste jag tänka för att kunn leva nrmalt inkteksn man gå och vöbtap ett mf hela tiden. Jobbigaste äratt inte känna något alls, varken illamående eller onti brösten

• Angeliic
    storebrorM skrev 2011-11-26 19:26:27 följande:
    Jag hoppas som sagt att de gör ett tidigt ul iaf, märkte knappt av mitt mf bara små rosa blödningar en gång sen inget mer så är rädd att hjrtat inte slår denna gången.. men inte kan mf drabba mig två gånger. S måste jag tänka för att kunn leva nrmalt inkteksn man gå och vöbtap ett mf hela tiden. Jobbigaste äratt inte känna något alls, varken illamående eller onti brösten
    Känner mer än väl igen oron då jag själv gått igenom 2 tidiga missfall. Är också jättenervös inför denna gång, men försöker uppehålla mig med annat och hoppas tiden går någorlunda fort. Går ju liksom ändå inte göra något för att förhindra tidiga missfall - jag försöker bara ösa på och hoppas allt är väl denna gång!
  • Dagny

Hej på er!
    Har kikat in här i veckor nu och det har gått till den gräsen att jag måste erkänna och ta klivet ut till att vara delaktig :)
    BF 17/7 med barn 3 för min del och första för min sambo. Känns otroligt spännande då det är över 6 år sedan jag födde min yngsta. Vi hade ett missfall i slutet av sommaren så oron är given. Men symtomen talar klarspråk och jag känner mig absolut gravid.

Lite roligt att min exman tillika mina barns far igår fick en son med sin nya sambo. Så mina barn får syskon på båda håll rätt tätt :)

Läser om alla er som i er oro inte för VUL eller ens blir lyssnade på, så oerhört otrevligt. Själv har jag bara goda erfarenheter av mvc och kvinnoklinik.

Lycka till med alla magar, ska bli spännande att följas åt! 

• Feah

Gjorde ett till ultraljud idag eftersom allt känts "vanligt" de senaste 10 dagarna, dvs jag kände mig "tom" eller "ensam", plus att jag inte längre blev illamående och ashungrig på samma sätt som innan. Pojkvännen tyckte jag inbillade mig. Och det var precis det jag gjorde, för ultraljudet visade ett litet knytte med pickande hjärta och allt såg bra ut!!  Så skönt!! (Gick till ett privat gyn.) Är i vecka 7+5 enligt gynekologen.

Precis som Tvåbarnsmamman78 så spydde jag för första gången häromdagen. Helt otippat faktiskt. Ska försöka äta frukost långsammare nästa gång.

Har också inhandlat de första nya kläderna. Mammakläder var alldeles för tidigt, de såg hemska ut på mig, men ett par stretchiga jeans i större storlek, liksom större underkläder och en töjbar tunika satt fint. Är lite orolig för hur jag ska dölja det hela på jobbet ända fram till jullovet, men som tur är så har vi det kallt på rummet, så man måste ändå bylsa på sig. Ska nog testa poncho-tricket.

• Angeliic

Usch vad jag mår illa just nu. Har inte så mycket på morgonarna, men under dagen och framförallt på kvällen! Uff. Kräks

• Sladdis
    Angeliic skrev 2011-11-26 20:54:45 följande:
    Usch vad jag mår illa just nu. Har inte så mycket på morgonarna, men under dagen och framförallt på kvällen! Uff. Kräks

Har själv undrat varför det på engelska kallas "morningsickness"??? Mitt blir också värre och värre ju längre dagen går. Jag har fått Lergigan Comp utskrivet, men de hjälper inte så mycket så jag får väl be om något annat nästa vecka. Vi får väl bita ihop och vänta på bättre tider!Flört
  • Tekla78

Ska också bekänna att jag följt er i några veckor nu. Har bf 9:e juli, så jag är i v 8 nu. Haft ett MA och ett tidigt MF, men får ändå inte göra tidigt UL. Blev undersökt på "gammaldags" vis och hon trodde jag var en vecka längre gången än på beräkningen efter senaste mens så jag får helt enkelt lita på att det går vägen denna gång. Har en son som fyller 3 på julafton. Blev så paff idag i affären. Vi stod vid napphyllan och han ville plocka i nappflaskor och en bitring, varpå vi säger att de är för bebisar. "Men det kommer en bebis till oss snart", säger han! Han har visserligen bett oss köpa en lillebror tidigare, men det här lät så självklart för honom!

Svar på tråden Juli bebis 2012