• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Angeliic
    Sladdis skrev 2011-11-26 21:16:50 följande:
    Har själv undrat varför det på engelska kallas "morningsickness"??? Mitt blir också värre och värre ju längre dagen går. Jag har fått Lergigan Comp utskrivet, men de hjälper inte så mycket så jag får väl be om något annat nästa vecka. Vi får väl bita ihop och vänta på bättre tider!Flört
    Haha ja det är konstigt det där. Blir riktigt illa på kvällarna och kan till och med vakna på nätterna av det ibland. Sen på morgonen är det borta. Tungan ute

Tycker det är skönt dock att inte ha det just på morgonen då jag har en liten att ta hand om. Så då hinner mitt illamående sätta igång lagom till maken slutar jobbet och kommer hem
  • Blåklockan79
    Tekla78 skrev 2011-11-26 21:20:35 följande:
    Ska också bekänna att jag följt er i några veckor nu. Har bf 9:e juli, så jag är i v 8 nu. Haft ett MA och ett tidigt MF, men får ändå inte göra tidigt UL. Blev undersökt på "gammaldags" vis och hon trodde jag var en vecka längre gången än på beräkningen efter senaste mens så jag får helt enkelt lita på att det går vägen denna gång. Har en son som fyller 3 på julafton. Blev så paff idag i affären. Vi stod vid napphyllan och han ville plocka i nappflaskor och en bitring, varpå vi säger att de är för bebisar. "Men det kommer en bebis till oss snart", säger han! Han har visserligen bett oss köpa en lillebror tidigare, men det här lät så självklart för honom!
    Mysig, liten kille du har. Barn förstår mer än vad man tror. Antar att ni inte berättat för honom ännu?
  • Dröm 85

Jag får tyvärr hoppa av..det som inte fick hända hände.. Fick ont igår åkte i och då var vebisen utanför livmodern.. Detta är det jobbigaste man får gå igenom det är efter operationen.. Igår var man under morfin och narkos så nu kommer chocken av vad som har hänt..lycka till till er alla andra håller tummarna kram

• Engla80
    Angeliic skrev 2011-11-26 17:51:09 följande:
    Ja det är helt galet vad länge man får vänta tycker jag. Lite därför jag gör ett kubtest Dels för att få veta att allt är bra, men också såklart att få en den lille lite tidigare Så antar att jag ska på UL första veckan i januari - är du runt vecka 12. Var i vecka 12+5 med min flicka. 
    Hade också kunnat tänka mig ett KUB men det erbjuder dom på min klinik inte heller eftersom jag bara är 31 och gränsen går vid 33... Obestämd  Så jag får allt hoppas att kroppen sänder riktiga signaler och inte spökar! Och så länge jag inte får ont och blöder så borde det ju inte va nått problem men ja... hade varit skönt att få en bekräftelse på att hjärtat tickar. Har en angelsound sen jag väntade dottern som jag funderar på att plocka fram Skäms Står att den inte fungerar innan tidigast v 12 men kan ju va värt ett försök... hahaha... Man blir allt lite pshyco i dessa tider!
  • Engla80
    Dröm 85 skrev 2011-11-27 08:34:53 följande:
    Jag får tyvärr hoppa av..det som inte fick hända hände.. Fick ont igår åkte i och då var vebisen utanför livmodern.. Detta är det jobbigaste man får gå igenom det är efter operationen.. Igår var man under morfin och narkos så nu kommer chocken av vad som har hänt..lycka till till er alla andra håller tummarna kram
    Beklagar djupt och håller tummarna för att lyckan kommer snart igen och då bestående!!  
  • Tolle83

Dröm 85
    Jag beklagar verkligen! Skickar massa kramar till dig!

• Dröm 85

Underbart ni skriver så ja jag vet inte hur man ska ta sig igenom det men man måste.. Ta nu hand om er och stor lycka från mig

Svar på tråden Juli bebis 2012