• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Angeliic

Vecka 8 idag! So far so good. 

Börjar dagen med världens gnälligaste dotter som spyr ner mig. Haha! Inte så farligt som det låter - men känns lite extra jobbigt när man är lite illamående som det är  

• Jamtlandstaus

Här var det lugnt idag!
    Jag har lyckats få kontakt med stans enda privata gyn idag o fick tid för UL på måndag o sen är det dags för inskrivning på MVC på tisdag.

• AnnA1985

Imorn går jag in i vecka 9... underbart! Ju längre man få gå desto bättre känns det ju =)
    Kissnödig ta me fasen hela tiden :p illamåendet kommer bara ibland, och det är rätt gött ändå.
    2 veckor kvar till inskrivning, men jag vet att det bara kommer säga SWISCH så är man där :p  

• Johanna8206

Gick in i vecka 9 idag och har faktiskt mått rätt dåligt senaste veckan. Illamående utan att kräkas och i lördags låg jag däckad med världens huvudvärk. De där larviga alvedonen man får ta hjälpte föga.. Blev så sugen på UL nu när jag läser om er andra som bokat in så jag ringde till stans enda privata klinik och fick tid om två veckor. Känns som att de 300 kr det kostar helt klart är värt det!

• hanka77

Imorgon blir det VUL för mig Skrattande Skulle egentligen inte varit förrän på fredag, men läkaren lämnade återbud. Jag kommer såklart gärna tidigare, synd bara att maken inte kommer kunna vara med, han är inte hemma förrän på torsdag. Jaja huvudsaken är att allt ser bra ut! Ska bli såååå spännande!

Gick in i v9 idag, mår fortfarande rätt uselt, men det var ett tag sedan jag behövde kräkas. Det är skönt! Det är verkligen det värsta som finns! Kanske är tabletterna som hjälper i alla fall.  

• Ntme

Jag blev så ledsen idag, berättade för min mamma igår om graviditeten och hennes reaktion var "ljummen" och ifrågasatte om det verkligen kunde stämma efter så kort tid efter MA och skrapningen, sen ifrågasatte hon om veckorna stämde. Idag frågade jag henne om hon råkat säga något till någon varvid hon säger : nej det har jag inte och det borde inte du heller göra!

Kan inte hjälpa att det kändes elakt sagt

• Mamma0910

Idag var jag på ul och såg ett hjärta ticka allt såg bra ut. Fick bf den 6 Juli och är i vecka 9(8+3). Lycka till alla ni andra kram

• Tekla78

Mamma0910, åh vad härligt! Hoppas verkligen jag får samma besked på fredag.

Ntme, ja det lät ju lite märkligt. Hon kanske blev så besviken förra gången att hon inte vill ta ut något i förskott och är skeptisk för att slippa bli ledsen igen ifall något skulle gå snett?

Johanna8206, det var ju som hittat!

• Vicki123

Ntme: inte alls vad man vill höra av sin Mamma. Ibland kommer såna konstigheter ur föräldrarnas munnar. Hon förstår inte bättre tror jag.

Tjejer - Julbord på torsdag o det är stort focus på mitt jobb om vilka som dricker eller inte känner jag. Haft ett par tjejer som är gravida o jag vill inte avslöja ännu pga omorganisationer.
    Vill inte hitta på ngt om att jag äter medicin eller kör heller.
    Har ngn ngt förslag på ngt som inte är så drastiskt? Jag vill ju inte dricka o det borde räcka.

Kram

• Ntme

Vicki: man vill ju egentligen skrika av glädje men hon lyckades förstöra den känns det som. Ang julbordet så erbjud dig att va fyllechaffis? Kanske är uppskattat?

Svar på tråden Juli bebis 2012