• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • michelodeon
    ToKar skrev 2012-01-16 09:11:59 följande:
    Är i v 13+0 idag. Är inte det trimester två? Det står fortf. trimester ett i min FL-kalender, trots att det står att man är i andra tredjedelen av graviditeten vid veckobeskrivningarna, hehe. Gravidappen fick fnatt för där står det trimester 0, haha  
    På FL ändrar den till trimester 2 på 13+2 eller 13+3, ingen aning om varför
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • SaJo81

Vi hade ett helvete med efternamnen både till grabbarna när dom föddes och till vårt bröllop eftersom både jag och min man hade jätte ovanliga efternamn! på förlossningen gick jag med på att grabbarna fick hans efternamn men när papprena skulle skrivas på satt jag o grät för att min namn skulle "försvinna" resultatet blev att vi tog mitt som mellannamn. men när vi gifte oss i somras hade min man bestämt att vi alla skulle ha samma efternamnoch bara ett och då fick jag bestämma (eller ja, jag vägrade göra mig av med mitt så han fick ge sig helt enkelt)

• EllaBella02
    FruSandra skrev 2012-01-16 09:54:44 följande:
    Jag välkkomnar också v 16 idag :)

Imorse vaknade jag av bubbel/ fladder i magen. Helt fantastisk känsla :)  
    Alltså jag tycker det är svårt att veta om man känner någonting faktiskt, känner ju en del bubbel och fladder, men det kan ju lika gärna vara tarmarna... så jag vet inte om jag har känt någonting ännu med all säkerhet.. : )
  • smulan12
    EllaBella02 skrev 2012-01-16 11:11:31 följande:
    Alltså jag tycker det är svårt att veta om man känner någonting faktiskt, känner ju en del bubbel och fladder, men det kan ju lika gärna vara tarmarna... så jag vet inte om jag har känt någonting ännu med all säkerhet.. : )
    Känner lika dant. Har haft massa bubbel sen i början av graviditeten. Ibland tycker jag att det känns lite annorlunda, men vågar inte tro att det skulle va bebis.:p
  • FruSandra
    EllaBella02 skrev 2012-01-16 11:11:31 följande:

Jag har också haft en heldel faldder och bubbel i magen, men de här var något helt annan känsla...
  • SommarDahlia

Kände oxå riktigt fladder för en stund sen. Kom som i två små etapper ungefär om om bebisen gjorde en loop och sen en till  :) härligt!

Imorn blir det flygresa för mig, från skåne till norrbotten. Ska upp å ha kursträff me klassen tis-tors. Tycker inte om att åka ifrån skåne men de e rätt skönt att få sova ostört på hotell å veta att klockan ringer exakt kl. 7 och innan dess är där ingen unge som väcker mig :) Att va tvungen att äta på restaurang är inte heller fy skam ibland..

• Woogie

Jag är sååååå trött idag och har nyst lite mer än vanligt, men har inte ont i halsen, samt att jag är frusen som bara den. Hoppas verkligen att det inte är ytterligare en förkylning på gång, jag är så jäkla trött på att vara sjuk nu! Det är sedan den 23/12 nu och en aning tröttsamt. Inte konstigt att hon tyckte att bebisen borde flyttas tillbaka (från 13/7 till 18/7, maskinen föreslog tom 22/7, det var BM som kompromissade). Jag har väl ätit mindre iom förkylning och hosta och sen varit magsjuk så... Jag menar, jag har stenkoll på både mens och ÄL, som har varit totalt regelbunden sedan op. i våras.

Hoppas att det är bra med alla andra, och tack för lyckönskningarna ang. KUB :o)

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • kulliz80
    FruSandra skrev 2012-01-16 09:54:44 följande:
    Jag välkkomnar också v 16 idag :)

Imorse vaknade jag av bubbel/ fladder i magen. Helt fantastisk känsla :)  
    jag har med känt det visste är härlig känsla , kände det för ca 1½ vecka sen för första gången , nu börjar det känns så mer regelbudet ;)
  • JennyL88

Har varit och kollat på min lilla bebis i magen idag.Hjärta
    Bebis studsade och sprattlade runt massor, verkar vara en livlig en.
    Hur ärligt som helst att få se att bebisen har de bra och trivs där inne.
    Fick väldigt lågrisk på KUBGlad

Var hos barnmorskan på inskrivning också.
    har trott att jag kanske hade lågt Hb, men så var de icke.
    Är bara min trötthet som tar slut på mig och de satans illamåendet som inte tycks försvinna,

• MammaMian

v 18 =) Det går framåt. Jag är mkt nöjd då det tydligen är lätt att få första barnet men inte andra...(missfall x 2, X x 1).
    Ultraljud nästa vecka! =) Å sen en vecka tillbaka kan jag känna h'n därinne.

Svar på tråden Juli bebis 2012