• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • TiLo
    Hera78 skrev 2012-01-15 15:32:10 följande:
    Tingeling, högst upp i den svarta raden finns en smidig funktion som heter "sök i tråden", en enkel sökning där visade att receptet är följande: 

"Borsta citronerna 2-3st i varmt vatten, Dela citronerna i 4 delar och skiva dem i ganska tunna skivor.
    Lägg dem i en stor skål och blanda med 900gr(ca 1liter) strösocker och 50gr citronsyra(pulver).
    Koka upp 1 liter vatten och häll över citronblandningen och rör runt ordentligt.
    Låt stå 1dygn!!
    Sila alltsammans genom en silduk i ställning och fyll upp drycken i kalla flaskor.

Jag brukar göra dubbelsats, de går åt speciellt på sommaren. 
    Tänk på att förvara citrondrickan i väl förslutna flaskor i kylen"

Vilken tur jag har. Har gått och funderat över det här receptet. Nu är alla 6 citroner slut igen, så det blir till att köpa nya citroner.
  • Trolla75
    TiLo skrev 2012-01-15 20:36:31 följande:
    Vilken tur jag har. Har gått och funderat över det här receptet. Nu är alla 6 citroner slut igen, så det blir till att köpa nya citroner.
    Försök att hitta ekologiska citroner, mindre besprutning o kemikalier... Flört
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • AnnA1985

Vårat barn kommer få mitt efternamn då gubben tyckte att hans efternamn är alldeles för vanligt (Hansson) :p Är bara min släkt som heter Krohné och med den stavningen, och gifter vi oss så ville han också ha mitt efternamn =)

• SommarDahlia

Det är jidder med efternamn!

Vår son har sambons efternamn och mitt som mellannamn. Jag tycker egentligen bättre om mitt efternamn än hans. Han heter Nilsson och jag har ett ganska ovanligt -berg namn. VI ska förhoppningsvis gifta oss nästa vår och då ska vi alla ha samma, vilket är dock oklart, vi funderar på sambons mammas flicknamn eftersom jag inte vill heta Nilsson. Antagligen får hela familjen byta efternamn men jag tänker att sonen är bara 3 år och bebisen i magen knappt ett då, så dom lider nog inte av att behöva byta :)

• Woogie

Vi är gifta, så det blir samma efternamn för alla. Vi har också ett ovanligt efternamn, vi är i dagsläget bara 8 st. som heter det och det är vi i min familj och de i min svågers familj. Det är ett jättegammalt släktnamn på min mans mormors sida, så det har försvunit via giftermål osv, men har tagits upp nu igen. Så alla vi 8 har unika namnkombinationer (för Sverige) än så länge... Inte enbart kul. Det var lättare med Gustafson... :o) Men det är fint! Innan så fick min äldsta mitt efternamn (hans pappa och jag var inte gifta), men han fick byta nu iom att min man har adopterat honom, hans bio-pappa lever inte längre.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • TiLo

Vi är gifta men jag har kvar mitt efternamn eftersom mina två äldsta heter samma som mig och deras biopappa vägrar låta dem byta till min mans. De gemensamma barnen har pappans efternamn. Så hittills har vi varit 3 av varje efternamn i familjen. Men min önskan är att alla skulle kunna heta samma.

• EllaBella02

Välkomnar v 16 idag!  : )

Vi är inte gifta, och jag tror att bebisen kommer att få min sambos efternamn, då vi har snarlika i alla fall, och tanken är ju att vi i framtiden ska heta hans efternamn allihopa ändå.. : )

• ToKar

Vi är gifta så vi kommer alla ha lika efternamn. Det var inte direkt jobbigt att bli av med mitt gamla efternamn "Hedlund" om jag ska vara ärlig B-)

Är i v 13+0 idag. Är inte det trimester två? Det står fortf. trimester ett i min FL-kalender, trots att det står att man är i andra tredjedelen av graviditeten vid veckobeskrivningarna, hehe. Gravidappen fick fnatt för där står det trimester 0, haha  

• froggyL

V.17 idag då. Tiden har gått sååå fort! Men det är andra barnet så jag har emellanåt glömt vilken vecka jag varit i. Har haft så mkt annat också att tänka på. Men efter idag tror jag att jag kan andas ut...förhoppningsvis. Vi håller på att sälja radhuset. Sista visningen idag, hoppas hoppas. Bara kontraktsskrivning sen också...om nån köper. Annars avlider jag. Vill inte va med om den här städstressen mer.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • FruSandra

Jag välkkomnar också v 16 idag :)

Imorse vaknade jag av bubbel/ fladder i magen. Helt fantastisk känsla :)  

Svar på tråden Juli bebis 2012