• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Samma här...svårt båda gångerna, men svårast första gången. Inte för att vi försökte aktivt pricka in det men det tog många år innan vårt första barn kom. Och denna gång gick det också lång tid, fast inte lika lång tid. Så jag hoppas verkligen det går bra.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Engla80

Dottern har hostat sig igenom hela natten men ingen feber och hon ville promt till dagis så nu sitter jag på jobb och kan knapt hålla ögonen öppna... ZZZzzzzz... Tror bestämt att jag kommer somna tillsammans med dottern ikväll vid 19.30-20.00 tiden :P

Själv är jag en sån som verkar vara väldigt "medel måttig" eller vad man ska säga när det kommer till att bli med barn. Från det att jag sluta med pillerna med 1a så fick jag mens och ÄL direkt och sen tog det ca 8 månader innan vi fick + på stickan. Denna gång så tog det nästan 3 månader innan jag fick tillbaka mens och ÄL efter piller stopp och när den väl va tillbaka så tog det ca 3 månader innan vi fick + . Vi försökte aktivt i samtliga månader med uträkningar när det är ÄL och/eller ÄL tester.

• SaJo81
    Engla80 skrev 2012-01-17 08:38:30 följande:
    Dottern har hostat sig igenom hela natten men ingen feber och hon ville promt till dagis så nu sitter jag på jobb och kan knapt hålla ögonen öppna... ZZZzzzzz... Tror bestämt att jag kommer somna tillsammans med dottern ikväll vid 19.30-20.00 tiden :P
    här har vi också en hostande liten kille...han har dock fått vara hemma både igår och idag viket gör att jag fick vara hemma med....

idag går jag in i vecka 15=) gott det känns att kommit en bra bit på väg ändå....hoppas bara att illamåendet ska ge med sig snart också! 
  • Trolla75

Har äntligen fått resultatet på KUB-testet som visade på låg risk. Drömmer

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    michelodeon skrev 2012-01-18 10:43:35 följande:
    Va härligt! Grattis
    JennyL88 skrev 2012-01-18 10:52:14 följande:
    Grattis till lyckad KUB, Jbson!
    Tack snälla! Glad
    Nu har jag även fått tid till RUL, 20:e februari. Precis mitt emellan mina flickors födelsedagar...
    Åh nu längtar jag... efter att få se hur den lill* vuxit... till sig till v.18 Gravid
  • Jamtlandstaus

Nu är FVP gjort så nu är det bara att hålla tummarna för att det kommer tillbaka ett positivt besked o att man inte är en av de där få som får missfall!!
    Provet i sig gick fort o smärtfritt. Det kändes i hela livmodern när nålen gick in men det var väl sammandragning som kändes.
    De började med en UL-koll för att mäta pyret så att det var tillräckligt gammalt. Sedan sprittvättade dr magen o lade på gröna dukar. Sedan använde hon UL för att sticka rätt o undersköterskan drog upp 8ml i ett provrör. Ett plåster på sticket å sen var det klart.
    Hon rekommenderade att jag skulle ta det lungt i dag o alltså undvika hopp o tunga lyft men sen inga restriktioner.
    Om man får missfall pga provet så brukar det ske inom en vecka sen ska risken pga provet vara över.
    Så nu är det värsta kvar...vänta. Om en vecka vet vi...

• Trolla75
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-18 11:22:40 följande:
    Nu är FVP gjort så nu är det bara att hålla tummarna för att det kommer tillbaka ett positivt besked o att man inte är en av de där få som får missfall!!
    Provet i sig gick fort o smärtfritt. Det kändes i hela livmodern när nålen gick in men det var väl sammandragning som kändes.
    De började med en UL-koll för att mäta pyret så att det var tillräckligt gammalt. Sedan sprittvättade dr magen o lade på gröna dukar. Sedan använde hon UL för att sticka rätt o undersköterskan drog upp 8ml i ett provrör. Ett plåster på sticket å sen var det klart.
    Hon rekommenderade att jag skulle ta det lungt i dag o alltså undvika hopp o tunga lyft men sen inga restriktioner.
    Om man får missfall pga provet så brukar det ske inom en vecka sen ska risken pga provet vara över.
    Så nu är det värsta kvar...vänta. Om en vecka vet vi...
    Åh, nu håller vi tummar och tår att allt går bra! Positiva tankar är det bästa!
    Jag är så barnsligt spruträdd att jag aldrig skulle vågat, åh jag riktigt ryser... Men skönt att det gick fort o smärtfritt för dig!
    Men vila och va extra försiktig, det kan ju inte skada, % är ju väldigt liten att det ska gå snett...
Svar på tråden Juli bebis 2012