• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Har varit inlagd på barnavdelningen med min 10-årige son i två dygn p.g.a. magsmärtor. Hemskt att se sina älsklingar lida. Nästan så jag ångrade att jag är gravid igen. Men man får tänka att det inte är så ofta sådant händer. 

• EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-01-18 09:49:26 följande:
    Har äntligen fått resultatet på KUB-testet som visade på låg risk. Drömmer
    Grattis till bra KUB! : )
  • EllaBella02
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-18 11:22:40 följande:
    Nu är FVP gjort så nu är det bara att hålla tummarna för att det kommer tillbaka ett positivt besked o att man inte är en av de där få som får missfall!!
    Provet i sig gick fort o smärtfritt. Det kändes i hela livmodern när nålen gick in men det var väl sammandragning som kändes.
    De började med en UL-koll för att mäta pyret så att det var tillräckligt gammalt. Sedan sprittvättade dr magen o lade på gröna dukar. Sedan använde hon UL för att sticka rätt o undersköterskan drog upp 8ml i ett provrör. Ett plåster på sticket å sen var det klart.
    Hon rekommenderade att jag skulle ta det lungt i dag o alltså undvika hopp o tunga lyft men sen inga restriktioner.
    Om man får missfall pga provet så brukar det ske inom en vecka sen ska risken pga provet vara över.
    Så nu är det värsta kvar...vänta. Om en vecka vet vi...
    Håller alla tummar och tår jag har att det går bra!
  • Engla80

Jbson Grattis till possitivt KUB!

Jamtlandstaus Håller tummarna!

Sladdis Ja man är verkligen inte tuff när ens små mår dåligt! Hoppas allt är bra!! 

• Tekla78

Någon mer som fått mer intensivt mol i mage/rygg runt v 15-16. Har knappt känt av ont alls tidigare, men nu har jag ont ofta o ganska mycket. Inte så dwt hugger, men jobbigt är det och jag blir orolig. Tänker att det kanske är en vanlig tillväxtperiod?

Håller tummarna jämtlandsstatus!

Sladdis, fick ni veta varför han hade så ont. Det gör nästan lika ont i en själv när de lider Kram

• Sladdis
    Tekla78 skrev 2012-01-18 22:16:14 följande:
    Sladdis, fick ni veta varför han hade så ont. Det gör nästan lika ont i en själv när de lider Kram
    De trodde först att det var förstoppning, men röntgen visade att det inte var det. Nu tror de att det är en elak bakterie han fått via tex. kött eller kyckling. När vi kom in hade han så ont att de gav honom morfin. Vilken ångest jag hade. Idag ska vi få svar på avföringsproverna. Jag hoppas att det var en bakterie för annars vet ju ingen vad det var. Nu har han fortfarande lite ont, mest på kvällen, men det räcker med Ipren då.
  • Woogie

Jbson: Grattis! Visst är det skönt :o)
    Jämtlandsstatus: håller tummarna!
    Sladdis: Vad är det som är fel? Usch, stackars er allihop, det suger att ha ont och det suger när den man älskar har ont!

Här händer inte så mycket. Känns nästan som i början, fast magen är lite större. Inget illamående, inte sååååå känslig för dofter, men blir galet hungrig väldigt snabbt efter att jag har ätit mig mätt. Har nog kännt lite fladder vid ett par tillfällen, men det är med långa mellanrum. Min svägerska som är beräknad till samma vecka har en lite större bebis (hon gjorde också KUB) och hon känner sin varje kväll, så det hoppas jag att jag också gör snart.

På lördag ska vi ha kalas för mig och jag tänkte göra kycklingfilé i créme fraiche och gräddsås i ugn. Supergott! Någon som vet ungerfär hur mycket kycklingfilé i kg det behövs till 9 vuxna och 5 barn mellan 1,5 och 10 år? C säger att han vill att det ska finnas två filéer per vuxen samt en till barnen, men det blir ju galet mycket! Då är vi uppe i ca. 4 kg! Vad tror ni? Portionsangivelser i recept fungerar inte så bra tycker jag och jag har aldrig gjort det till så många innan.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Jamtlandstaus

Tack för alla tummar, fortsätt håll dom hårt! Solig

Woogie skrev 2012-01-19 09:02:50 följande:
    På lördag ska vi ha kalas för mig och jag tänkte göra kycklingfilé i créme fraiche och gräddsås i ugn. Supergott! Någon som vet ungerfär hur mycket kycklingfilé i kg det behövs till 9 vuxna och 5 barn mellan 1,5 och 10 år? C säger att han vill att det ska finnas två filéer per vuxen samt en till barnen, men det blir ju galet mycket! Då är vi uppe i ca. 4 kg! Vad tror ni? Portionsangivelser i recept fungerar inte så bra tycker jag och jag har aldrig gjort det till så många innan.
    2 fileér/per person Förvånad vem orkar så mycket??
    Jag skulle räkna på 1st/person för alla över, låt säga 7år och sedan en ½ för de yngre. Ni ska väl ha något annat till oxå som ris eller potatis, sallad? Bröd kan man oxå ha som förstärkning.
  • chess07
    Tekla78 skrev 2012-01-18 22:16:14 följande:
    Någon mer som fått mer intensivt mol i mage/rygg runt v 15-16. Har knappt känt av ont alls tidigare, men nu har jag ont ofta o ganska mycket. Inte så dwt hugger, men jobbigt är det och jag blir orolig. Tänker att det kanske är en vanlig tillväxtperiod?

Håller tummarna jämtlandsstatus!

Jag har för några dagar sen börjat få molvärk typ som mensvärk! fast på ett annat sätt! Jag är i v 16 nu och ja tror det är växtvärk. Som jag förstår växer fostret mycket närmaste veckorna Glad
Svar på tråden Juli bebis 2012