• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • owner
    EllaBella02 skrev 2012-01-19 19:12:16 följande:
    Vi har också vårt RUL den 17 Feb! : )

åh spännande :) då måste vi höras av då när vi har varit :) vart bor du?
  • owner
    Engla80 skrev 2012-01-19 19:09:44 följande:
    Jag är konstant sugen på glass (mest då marängswish) godis och andra sötsaker... Obestämd Mat lockar inte alls och jag får tvinga i mig middagen och lunchen!! Speciellt om jag lagat den själv. Nån annan som känner likadant?

Då jag är överviktig MÅSTE jag stå emot för jag vill verkligen inte gå upp så mycke under graviditeten och då öka chansen för tex diabetes. 

När jag vänta dottern va jag sugen på gurka, tomat och melon hela tiden och klara mig då undan med att gå upp nästan 5kg. Hade hoppats på det denna gången också men med detta suget så får vi se hur det går... 

Tillåter mig själv att frossa kontrollerat på lördagar så på lördag blir det definitivt marängswish Tungan ute Lääääängtar till lördag!
    jag är tvärtom!!! har varit en chips/dipälskare förut men nu är jag aldrig sugen på det. mat och frukt. låter mkt nyttigt men jag är ALLTID hungrig å äter jämt känns de som...man har inte direkt minskat i vikt och är bara i v 15... :/
  • EllaBella02
    owner skrev 2012-01-19 19:36:37 följande:
    åh spännande :) då måste vi höras av då när vi har varit :) vart bor du?
    Jag bor i Linköping. : )
  • froggyL

Jag har inget direkt sug, det känns konstigt. Jobbigt att äta frukost å kvällsmat. Känns som om jag får i mig för lite mat Ska på RUL den 8:e jag. Har blivit lite orolig, för läst om några jag känner till som fått missfall och förut kände jag bebisen mer än vad jag gör nu. Känns mest som vanligt bubbel, inget fladder :(

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-01-20 08:25:55 följande:
    Jag har inget direkt sug, det känns konstigt. Jobbigt att äta frukost å kvällsmat. Känns som om jag får i mig för lite mat Ska på RUL den 8:e jag. Har blivit lite orolig, för läst om några jag känner till som fått missfall och förut kände jag bebisen mer än vad jag gör nu. Känns mest som vanligt bubbel, inget fladder :(
    Mitt fladder är också borta, men när jag läste om de olika veckorna (går in i v.15 i morgon) och där stod det att det är nu och några veckor framåt som tillväxten är som störst, jag tänker som så att bebis kommer växa så mycket att all kraft o fokus går till det!. Det lugnar mig lite i alla fall!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Woogie
    Trolla75 skrev 2012-01-20 09:34:21 följande:
    Mitt fladder är också borta, men när jag läste om de olika veckorna (går in i v.15 i morgon) och där stod det att det är nu och några veckor framåt som tillväxten är som störst, jag tänker som så att bebis kommer växa så mycket att all kraft o fokus går till det!. Det lugnar mig lite i alla fall!
    Jag har just gått in i v. 15 (14+1) och det i kombination med att ha börjat jobba heltid och att lille N troligen ska ha tänder igen gör att jag är jääääättetrött om kvällarna. Är också hungrig nästan jämt... men mest är jag sugen på frukt och sånt. Dock är jag väldigt svag för saltlakrits, så det slinker ner en del av det också. Just nu turskisk peppar! Mmmmm...
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • SaJo81

idag är jag i v 14+3 =) och jag går fortfarande och väntar på "spökveckorna" jag mår skit fortfarande och halsbränna har jag och ork har jag ingen alls....blääääää

• owner
    Trolla75 skrev 2012-01-20 09:34:21 följande:

jag har inte känt av varken bubbel eller sprattel. första barnet för mig kanske känner man av lättare om man har barn sen förut?
  • Fru Cavallin

Hallå. 
    Någon som bor i Nacka i Stockholm?
    Jag är 32 o bor i Nacka. Har BF den 26:e juli. Börjar äntligen få tillbaka energin!!! Underbart!

//Må så gott 

Svar på tråden Juli bebis 2012