• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    owner skrev 2012-01-20 13:50:10 följande:
    jag har inte känt av varken bubbel eller sprattel. första barnet för mig kanske känner man av lättare om man har barn sen förut?
    Det beror nog på både att man inte vet HUR det ska kännas (första barnet), och hur barnet är.

Med min förste kände jag i v.15, han var en vilding! Nu går jag in i v.17 imorn och känner inget.. Tror jag har kännt något litet ett par gånger, men knappt något.. Lugn bebis?

Kanske ligger moderkakan i framvägg, då känner man mindre med. 
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-01-19 19:12:16 följande:
    Vi har också vårt RUL den 17 Feb! : )
    Då har vi oxå vårat RUL! Va spännande! Glad
  • owner
    MissMurrig skrev 2012-01-20 14:36:02 följande:
    Det beror nog på både att man inte vet HUR det ska kännas (första barnet), och hur barnet är.

Med min förste kände jag i v.15, han var en vilding! Nu går jag in i v.17 imorn och känner inget.. Tror jag har kännt något litet ett par gånger, men knappt något.. Lugn bebis?

Kanske ligger moderkakan i framvägg, då känner man mindre med. 

jag vet inte om moderkakan ligger i fram eller bakvägg. var på ul igår och då sa hon nog det men kommer inte ihåg! iaf så låg moderkakan lite ivägen när hon skulle kolla på bebisen och sa att om den ligger sådär när jag ska föda så måste man göra kejsarsnitt. men den flyttade sig typ alltid lite senare i graviditeten. jag fattar ingenting ja, men som sagt, första barnet så jag har inte stenkoll ;)
  • Bragdoll

Jag ska få min tredje och jag känner ingenting. Eller ja, jag har så bubblig mage i vanliga fall så jag kan inte skilja på om det är bebis eller bara tarmarna
    Är i v 17 idag.. gah kan det inte bli den 10:e någon gång!!! 

• Vicki123

Vi fick LÅG RISK på Kub testet!!! Jag är så lycklig för det. :) Idag berättade jag på jobbet. Så skönt.

• EllaBella02
    Vicki123 skrev 2012-01-20 18:22:12 följande:
    Vi fick LÅG RISK på Kub testet!!! Jag är så lycklig för det. :) Idag berättade jag på jobbet. Så skönt.
    Grattis till KUBEN! : )
  • EllaBella02
    chess07 skrev 2012-01-20 17:03:07 följande:
    Då har vi oxå vårat RUL! Va spännande! Glad
    Då är vi tre som gör samma dag! : )
  • owner
    Vicki123 skrev 2012-01-20 18:22:12 följande:

vad orättvist att det erbjuds kub i vissa delar av sverige men andra inte...
  • SaJo81

Är i vecka 15, min andra graviditet och har inte känt något alls, har inte heller störra mage än förra gången...
    Förra gången kände jag inga rörelser fören i vecka 22 typ....så jag tror inte jag kommer känna nåt än på ett tag heller=) 

Svar på tråden Juli bebis 2012