• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bragdoll
    owner skrev 2012-01-20 19:05:01 följande:
    vad orättvist att det erbjuds kub i vissa delar av sverige men andra inte...
    Vart bor du, jag har inte heller blivit erbjuden, tänkte inte ens på att det var något man kanske skulle fråga.. Fast jag är "bara" 30, kanske erbjuds vid 35 som fvp?
    Bor i Sundsvall för övrigt. 
  • owner
    Bragdoll skrev 2012-01-20 19:21:23 följande:
    Vart bor du, jag har inte heller blivit erbjuden, tänkte inte ens på att det var något man kanske skulle fråga.. Fast jag är "bara" 30, kanske erbjuds vid 35 som fvp?
    Bor i Sundsvall för övrigt. 

jag bor oxå i sundsvall :) när har du bf?
  • owner
    Bragdoll skrev 2012-01-20 19:53:51 följande:
    6:e juli :) Ska på ul den 10:e februari.
    Du då? 

14 juli :) har ul 17 feb. känns som en evighet innan :) men vi har redan tjuvtittat på han/hon 2 ggr, senast igår. skönt att se att det rör sig :)
  • Bragdoll

Ja men det är ju otroligt att det kan gå så himla långsamt ändå. Speciellt tråkigt är det när mina två andra huliganer är hos sin pappa.. då går dagarna långsamt kan jag lova :/
    Men det är skönt att man har en massa delmål iaf.

Har du varit hos BM och lyssnat på hjärtljud eller något?
    Hos min BM är första mötet i v 24 eller nåt :-O
    Hade gärna varit dit nu i v 16 eller så.. bara för att få lyssna på hjärtljuden, för som det är nu vet man ju inte hur det är där inne. 

• owner
    Bragdoll skrev 2012-01-20 20:06:06 följande:
    Ja men det är ju otroligt att det kan gå så himla långsamt ändå. Speciellt tråkigt är det när mina två andra huliganer är hos sin pappa.. då går dagarna långsamt kan jag lova :/
    Men det är skönt att man har en massa delmål iaf.

Har du varit hos BM och lyssnat på hjärtljud eller något?
    Hos min BM är första mötet i v 24 eller nåt :-O
    Hade gärna varit dit nu i v 16 eller så.. bara för att få lyssna på hjärtljuden, för som det är nu vet man ju inte hur det är där inne. 

jag har gått hos en privat i sundsvall för jag har haft lite olika problem med infektioner å grejer och har då varit där och kollat både vul och ul. inte lika bra bilder som på sjukhuset men man ser ändå klart och tydligt. jag hade hoppats på att kunna se kön igår men det gick då inte :) hoppas det går att se på rul men jag vet att dom inte talar om i sundsvall...
  • Bragdoll
    owner skrev 2012-01-20 20:19:01 följande:
    jag har gått hos en privat i sundsvall för jag har haft lite olika problem med infektioner å grejer och har då varit där och kollat både vul och ul. inte lika bra bilder som på sjukhuset men man ser ändå klart och tydligt. jag hade hoppats på att kunna se kön igår men det gick då inte :) hoppas det går att se på rul men jag vet att dom inte talar om i sundsvall...
    Man kan fråga. En granntjej fick veta iaf, och jag har själv sökt här på familjeliv och det är flera som frågat innan själva undersökningen börjat. Har man tur får man någon som är på bra humör :D
  • Tekla78
    Fru Cavallin skrev 2012-01-20 14:24:08 följande:
    Hallå. 
    Någon som bor i Nacka i Stockholm?
    Jag är 32 o bor i Nacka. Har BF den 26:e juli. Börjar äntligen få tillbaka energin!!! Underbart!

//Må så gott 
    Hej! Jag bor på Telefonplan i Stockholm. Väntar andra barnet 7:e juli.

Sladdis, Chess07, BM ringde tillbaks idag. Anledningen att jag blev orolig var egentligen för att molvärken tilltog i styrka och att jag inte kände några rörelser som jag gjorde förra veckan. I och med att jag kände igår kväll (känns som små puttar och som att den vänder sig ungefär) var jag inte orolig längre, men berättade ändå för henne hur det kändes. Hon sa att det lät som foglossning. Med andra barnet var det vanligt att det kom tidigare (även om jag inte hade något av det förra gången). Sen berättade jag att jag varit ute och rest, burit mycket i och med flygresor med 3-åring, och gått mycket, vilket hon tyckte tydde ännu mer på att det borde vara foglossning. Nu har molvärken lättat något så även det gör mig mindre orolig. Mina vänner som är gravida i vecka 25 respektive 35 som har v 15-16 i färskt minne och de tyckte också att de hade mer ont just då.
  • Trolla75
    owner skrev 2012-01-20 13:50:10 följande:
    jag har inte känt av varken bubbel eller sprattel. första barnet för mig kanske känner man av lättare om man har barn sen förut?
    Kände inte av något med första barnet förrän efter v. 22, men jag tog mig aldrig tid att känna efter den gången heller.
    Har däremot känt tidigt med både nr 2 och nu med nr 3.

Jag tycker att det känns lättast att känna på kvällen, ligger på rygg med händerna nedanför naveln. Jag får nog ligga still 20-30 minuter innan jag känner hur det fladdrar till. Ibland känner jag och ibland inte. Man får ha lite tålamod.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Tekla78
    Trolla75 skrev 2012-01-21 11:14:09 följande:
    Kände inte av något med första barnet förrän efter v. 22, men jag tog mig aldrig tid att känna efter den gången heller.
    Har däremot känt tidigt med både nr 2 och nu med nr 3.

Jag tycker att det känns lättast att känna på kvällen, ligger på rygg med händerna nedanför naveln. Jag får nog ligga still 20-30 minuter innan jag känner hur det fladdrar till. Ibland känner jag och ibland inte. Man får ha lite tålamod.
    Ja, om jag har rört mig mycket innan, dricker ett iskallt glas vatten och sedan lägger mig stilla halvliggande/halvsittande brukar jag känna små puttar/buffar. Förvillande likt gaser i magen, men när jag känner på ungefär samma ställe flera gånger och det inte blir någon prutt efter så känner jag mig säker. Ibland känns det till och med som om den gör en liten volt därinne En BM som jag pratade med tyckte att det var otroligt att jag hade känt, men jag är säker nu. I vecka 15 var jag däremot inte säker.
Svar på tråden Juli bebis 2012