• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Engla80

Jag känner mest när jag sitter framför datorn med korsade ben och är lite framåtlutad :) Ligger jag på rygg känner jag nada! Är likadant med min angelsound, jag får stå eller ligga på mage med apparaten under mig för att höra... Men så vet jag sen sist jag va gravid att in livmoder ligger långt bak.

Själv har jag inga känningar just nu mer än att det tar emot att äta mat, grönsaker glass och yoghurt är det som är lättast att få ner och suget efter söt saker är betydligt större än när jag vänta dottern (då det va totalt obefintligt)  

• Engla80

På måndag är det 3 veckor kvar till UL... Som jag längtar!!

• Hallonmusen83

Ni känt som jag ??  När jag bär något eller gör någon kroppsställning kan de hugga till i magen , gör så ont sen molande värk sen släpper de. Obehagligt :(

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Maryveken

Whoho, får man vara med här? BF i början av Juli. Vet ej exakt datum då det blir ett planerat snitt men runt den 10e :) Det vårat andra barn. Första kom 18 Maj 2011!

Jag känner redan mycket bubbelsprittel men det gjorde jag med Vilde också :) Det är nog beroende på hur moderkakan ligger, tror ni inte?

• MissMurrig
    Engla80 skrev 2012-01-21 17:39:06 följande:
    På måndag är det 3 veckor kvar till UL... Som jag längtar!!
    Har inte tänkt på hur fort tiden går! På onsdag är det EN vecka för oss till RUL!  

Men är nervös, jag tycker jag borde kännt något nu... men den är så stilla.... Med första ungen var det redan full fart i magen, vid denna tiden. 
  • jessamy

MIssMurrig: Du kanske har moderkakan i framvägg :) då brukar man väl känna senare. Elelr så kanske bebisen ligger mest med ryggen utåt och sparkar inåt :)

Jag väntar tredje barnet och känner ingenting. Med andra barnet kände jag  ivecka 12 plus. 

• Trolla75
    Maryveken - Välkommen! Glad
    Hallonmusen83 skrev 2012-01-21 18:34:52 följande:
    Ni känt som jag ??  När jag bär något eller gör någon kroppsställning kan de hugga till i magen , gör så ont sen molande värk sen släpper de. Obehagligt :(
    Vid ansträngning kanske det är foglossningar du fått, men det är väl ändå lite tidigt?
    Annars så låter det som ligamentsmärtor, de spänner och smäller till och gör jätteont! Men försvinner lika snabbt.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • michelodeon
    MissMurrig skrev 2012-01-22 09:37:48 följande:
    Har inte tänkt på hur fort tiden går! På onsdag är det EN vecka för oss till RUL!  

Men är nervös, jag tycker jag borde kännt något nu... men den är så stilla.... Med första ungen var det redan full fart i magen, vid denna tiden. 
    Ska du oxå på UL den 1a?   
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • FruSandra
    Trolla75 skrev 2012-01-22 11:01:13 följande:
    Maryveken - Välkommen! Glad

Vid ansträngning kanske det är foglossningar du fått, men det är väl ändå lite tidigt?
    Annars så låter det som ligamentsmärtor, de spänner och smäller till och gör jätteont! Men försvinner lika snabbt.

Fast jag fick foglossning redan i v 11 nu är jag sjukskriven ett tag pga de :)
  • PlurkOchLinda

Bara nyfiken på hur mkt ni har gått upp? Jag har nämligen redan gått upp 7-8 kg och är bara i 15+2, från 52 kg till 59 kg. Allt ligger i princip på magen oxå, så jag kan inte vara hemlig alls, magen är dessutom helt  rund och spänd så jag ser verkligen gravid ut :) Tycker mest bara att det är roligt att det syns så tidigt, men så "rekomenderas" det ju att gå upp 12 kg totalt. känns rätt kört! Har inte varit på ultraljud och har tvillingar i släkten så lite nyfiken är jag om det är en eller två därinne! Någon annan som ökat mkt redan? Jag äter iof en hel del mer än innan, men då åt jag alldeles för lite, så äter väl rätt normalt nu tror jag.

Svar på tråden Juli bebis 2012