• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bragdoll

Har gått upp 3 kg sen inskrivningen och jag tror att jag följer den vikten hahaha. Annars har jag nog gått upp 7 kg jag också.. Vilket beror på frosseri för att slippa illamående.. vilket naturligtvis inte har hjälpt. Hmm, det där med småäta är verkligen inte min grej :/

Väger 69 nu iaf. 

• tundra

Har gått upp 2,5 kg och är i v 15 + 5 men det känns som att jag gått upp det tredubbla. Har allt på magen och höfterna. Mina gamla gravbyxor sitter åltajt (som funkade utmärkt för några veckor sedan).
    Väger nu 66,5 kg.

• Trolla75

Inte gått upp något än (v.15), (står stadigt på samma vikt som vid inskrivning), har mycket att ta av Flört, mitt mål är att inte öka mer än nödvändigt!

Med min sista grav. gick jag bara upp 6kg så mer än det vill jag inte gå upp.

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • SommarDahlia

Nu känner jag mig redo... Är det någon som vill bjuda in mig i den där facebook gruppen där alla är med som ska ha i juli?

• SaJo81
    PlurkOchLinda skrev 2012-01-22 14:37:47 följande:
    Bara nyfiken på hur mkt ni har gått upp? Jag har nämligen redan gått upp 7-8 kg och är bara i 15+2, från 52 kg till 59 kg. Allt ligger i princip på magen oxå, så jag kan inte vara hemlig alls, magen är dessutom helt  rund och spänd så jag ser verkligen gravid ut :) Tycker mest bara att det är roligt att det syns så tidigt, men så "rekomenderas" det ju att gå upp 12 kg totalt. känns rätt kört! Har inte varit på ultraljud och har tvillingar i släkten så lite nyfiken är jag om det är en eller två därinne! Någon annan som ökat mkt redan? Jag äter iof en hel del mer än innan, men då åt jag alldeles för lite, så äter väl rätt normalt nu tror jag.
    Ingen aning hur mycket jag har gått upp, postiva med att inte ha någon våg hemma=) men min förra graviditet så gick jag upp 4kg fram till vecka 20 och då var det tvillingar i magen, magen syntes tidigt, redan i vecka 10-11 kunde jag inte hemlighålla det längre =)
  • EllaBella02
    PlurkOchLinda skrev 2012-01-22 14:37:47 följande:
    Bara nyfiken på hur mkt ni har gått upp? Jag har nämligen redan gått upp 7-8 kg och är bara i 15+2, från 52 kg till 59 kg. Allt ligger i princip på magen oxå, så jag kan inte vara hemlig alls, magen är dessutom helt  rund och spänd så jag ser verkligen gravid ut :) Tycker mest bara att det är roligt att det syns så tidigt, men så "rekomenderas" det ju att gå upp 12 kg totalt. känns rätt kört! Har inte varit på ultraljud och har tvillingar i släkten så lite nyfiken är jag om det är en eller två därinne! Någon annan som ökat mkt redan? Jag äter iof en hel del mer än innan, men då åt jag alldeles för lite, så äter väl rätt normalt nu tror jag.
    Har inte vägt mig på ett tag nu, men i v 14 när vi var på UL vägde jag 74 kilo och det betyder att jag redan då gått upp 6 kilo!!!  Hoppas att det har planat ut lite mera nu, tack... Äter inte massor med onyttigheter utan är jag sugen på någonting så äter jag oftast frukt, så jag vet inte varför... 

Svar på tråden Juli bebis 2012